Ik wil graag een onderneming gaan voeren vanuit een BV sfeer. Maar doordat de flex BV pas 1 oktober wordt ingevoerd wil ik nog even wachten met de definitieve oprichting en ga daarom per I juli 2012 handelen als BV in oprichting.
Stel dat als ik geen voorovereenkomst heb laten registeren bij de belastingdienst en de BV pas op 1 januari 2013 perfect wordt gemaakt, vallen de winsten /verliezen van juli 2012 t/m 31 december 2012 dan onder resultaat overige werkzaamheden (ROW) in de inkomsten belasting? Of worden deze toegerekend aan de eerste fiscale boekjaar van de BV?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Erik Schoor
Erik Schoor
Hallo,
Ik wil graag een onderneming gaan voeren vanuit een BV sfeer. Maar doordat de flex BV pas 1 oktober wordt ingevoerd wil ik nog even wachten met de definitieve oprichting en ga daarom per I juli 2012 handelen als BV in oprichting.
Stel dat als ik geen voorovereenkomst heb laten registeren bij de belastingdienst en de BV pas op 1 januari 2013 perfect wordt gemaakt, vallen de winsten /verliezen van juli 2012 t/m 31 december 2012 dan onder resultaat overige werkzaamheden (ROW) in de inkomsten belasting? Of worden deze toegerekend aan de eerste fiscale boekjaar van de BV?
Alvast bedankt voor jullie hulp
Erik Schoor
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37357-fiscale-behandeling-bv-in-oprichting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
10 antwoorden op deze vraag