• 0

Jonge ondernemers ervaring Qredits?

Beste mensen,

 

Ik en mijn vriend zijn van plan te gaan ondernemen in de mode branche.

We willen een kledingwinkel gaan beginnen in Leiden aan de Haarlemmerstraat.

Ook weten we dat dit een risico volle branche is, maar wij zijn er van overtuigt dat we een goed concept hebben, en dat Leiden voor ons de perfecte locatie is gezien ons doelgroep.

Qua prijs van onze kleding zullen vallen in het middensegment.

Ons doelgroep zullen modieuze, jonge vrouwen tussen de 18 en 35 jaar zijn.

We zijn momenteel bezig met het ondernemingsplan/financieelplan, financiering, marktonderzoek, opzoek naar geschikte leverancier/groothandels/merken in het World Fashion Centre, en ons verdiepen in het ondernemen zelf.

Want ervaring in de mode branche is er uiteraard al.

 

Nou lopen wij als aankomende, jonge starters vooral tegen het financiële plaatje aan.

De ambitie, wil, en gevoel voor het ondernemen in deze branch zijn er, maar we kunnen de banken geen zekerheden bieden.

Nou kwamen wij uit bij Qredits, dit is een organisatie dat microkredieten verstrekt aan MKB ondernemers/starters.

Mijn vraag is of er hier jonge ondernemers zijn die wellicht ervaring met deze organisatie hebben?

 

Bij voorbaat dank,

Bo

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik begrijp de achterliggende gedachte niet, naar het waarom de vraag naar ervaringen.

 

Je hebt een financiering nodig maar kan geen zekerheden bieden.

Dat laatste behoeft niet altijd een probleem te zijn.

 

Hoe groot is de financiering die je nodig hebt ?

 

 

Beste Marco van de Maagdenberg,

 

Ik vind het in de eerste instantie erg interessant en vooral leerzaam om de ervaringen van ondernemers te weten te komen.

Ik wou er eigenlijk achter komen of de jonge ondernemers bij qredits nog tegen bepaalde zaken aanlopen, zodat ik daar wellicht extra op kan letten.

 

De moeder van mijn vriend is manager bij een Rabo Bank en heeft ons verteld dat het nog moeilijk kan geen worden om voor een starters krediet bij en bank aan te kloppen in ons situatie.(geen zekerheden)

 

Vandaar dat ik verder ben gaan zoeken, en zo kwam ik uit bij qredits.

Ik heb via het financiële plan kunnen berekenen wat we precies zullen moeten investeren.

Dan komen we uit op een bedrag van 39.400 ,-

 

Bo

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of ervaringen soulaas bieden voor jullie aanvraag, de ene ervaring is de andere niet, de ene omstandigheid is de andere niet.

 

Als jullie plan goed is onderbouwd, zou ik de aanvraag gewoon bij credits wegleggen.

 

Een reguliere bank zoals o.a. de Rabo zit niet te wachten op kredietaanvragen ter grootte van 40.000,00 vanwege de handelingskosten vs opbrengsten.

Link naar reactie
  • 0

Bij Qredits verpandt je de activa als zekerheid maar volgens hun AV kunnen ze ook aanvullende zekerheden eisen. Wellicht een tip voor S om eens in de algemene voorwaarden te duiken.

 

En ja een bedrijf starten met 0 eigen vermogen kan misschien wel maar vraag jezelf eens af of je dat wel wilt. Als het even tegenzit moet je snel weer gaan hengelen naar geld :-\

Link naar reactie
  • 0

Bij Qredits verpandt je de activa als zekerheid maar volgens hun AV kunnen ze ook aanvullende zekerheden eisen. Wellicht een tip voor S om eens in de algemene voorwaarden te duiken.

 

En ja een bedrijf starten met 0 eigen vermogen kan misschien wel maar vraag jezelf eens af of je dat wel wilt. Als het even tegenzit moet je snel weer gaan hengelen naar geld :-\

 

Beste Henk,

 

Bedankt voor je reactie.

 

Wat betreft het verhaal over zekerheden die wij niet kunnen bieden aan een kredietverstrekker ging eigenlijk meer over de banken.

Van Qredits hebben we de algemene voorwaarde gelezen, en we zijn hier dan ook van op de hoogte.

Mijn vraag ging eigenlijk uit naar ervaringen uit de praktijk van Qredits.

 

Wat betreft het 0 eigen vermogen, wij hebben nu nog een goed gezamenlijk inkomen waarvan we nu nog veel opzij kunnen zetten.

Wij zijn dan ook van plan om dat voorlopig nog te doen.

In die tijd zullen we een goed ondernemingsplan neer moeten zetten en alles goed voorbereiden, we hebben geen haast.

Ook in de start fase van ons onderneming zal mijn vriend nog parttime in loondienst blijven bij zijn huidige werkgever.

 

Dit had ik ook nog niet vermeld in het forum.

Het is ook voor het eerst dat ik op een forum wat neer zet, ben nog niet zo goed in het schrijven en formuleren van mijn verhalen.

Maar natuurlijk wel bedankt voor het advies.

 

Bo

Link naar reactie
  • 0

Mooi plan: een buffer aanleggen is een prima idee, Vaak schat je het toch positiever in dan je denkt, zeker in de opstartfase. En in de huidige markt is een modewinkel toch iets wat tijd nodig heeft.

 

HL heeft op 1 september een mooi event speciaal voor ondernemers (in spe) met ambities.

 

Higherlevel The Next Event

 

Een prima dag om kennis en ervaring op te doen voor alles waar je tegen aan loopt.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb via het financiële plan kunnen berekenen wat we precies zullen moeten investeren.

Dan komen we uit op een bedrag van 39.400 ,-

 

 

Met alleen die 40 duizend ga je het niet redden in de modebranche.

 

Wil je een actueel assortiment hebben zal je de collectie van het seizoen waarin jullie willen starten en het daarop volgende seizoen meteen moeten ( voor) financieren.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb recentelijk een ervaring achter de rug met Qredits die ik zelf nog niet helemaal te boven ben.

Het betrof een reeds gestart bedrijf in de logistieke sfeer. Gestart in juni 2011 met en omzet van 160.000 in dat eerste half jaar en een uiteindelijke winst van 40.000. Na het eerste half jaar was het de bedoeling om de onderneming over te dragen aan de nieuwe eigenaar en extra werkkapitaal aan te trekken om de verdere groei voor te kunnen financieren. Dit in verband met een tweetal grote nieuwe klanten. De adviseuse van Qredits reageerde zeer argwanend op het voornemen om de ondernemingover te dragen aan de nieuwe eigenaar. Naar hun mening was de omzet te afhankelijk van de drijvende kracht die de opstart mogelijk had gemaakt. Terwijl het zeer gebruikelijk is dat bij overdracht van een onderneming, de goed ingewerkte oude eigenaar nog 1 a 2 jaar aan het bedrijf verbonden blijft. Buiten dat kregen we de mededeling dat men naar aanleiding van de meest recente jaarcijfers eigenlijk geen aanleiding zag tot financiering. De resultaten waren te goed!! Dit getuigt volgens mij niet van enig praktijkinzicht in het runnen van een onderneming, omzet van het bedrijf in kwestie was tot het maximale uitgebouwd wat met de beschikbare middelen haalbaar was, maar kon zonder aanvullende werkkapitaalverschaffing niet verder groeien.

Het uiteindelijke advies was negatief omdat ze geen heil zagen in een doorstart door de nieuwe eigenaar en men niet overtuigd was van het nut van financiering.

Het komt mij voor dat ze toch wel enige kaas gegeten moeten hebben van de problematiek waar een ondernemer in de dagelijkse praktijk mee te maken krijgt. In mijn ervaring stond men echter mijlenver van de realiteit af...

Graag hoor ik van jullie ervaringen, die hopelijk positiever zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me de terughoudendheid wel voorstellen, er is nog geen volledig boekjaar afgewerkt en niet onbelangrijk er is een overnamekandidaat in het spel waar de kredietverstrekker/adviseur blijkbaar geen vertrouwen in heeft. Zeker bij overnames is dat laatste (vertrouwen in capaciteiten) erg belangrijk. Overnamekandidaat zal dus een goed trackrecord moeten hebben en daar ook op beoordeeld worden.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Bo,

 

Ondanks dat ik niet meteen antwoord heb op je vraag (ervaringen met Qredits) wil ik even mededelen dat jouw situatie heel herkenbaar is voor mij. Ik heb ook een plan en ben op zoek naar financiering. Qredits is ook voor mij een van de opties. Vanuit mijn (prille) ondernemerservaringen en kijk op dingen wil ik je het volgende zeggen: Je krijgt veel reacties van mensen; iedereen heeftt z'n (terechte) mening klaar. Maar het gaat uiteindelijk om jouw/jullie gevoel bij iets. Je zal uiteindelijk iets moeten ondernemen en pas achteraf kan je zeggen of het een juiste beslissing was. Dus ik zeg: DOEN DOEN en DOEN. Hoe vervelend de ervaring van bijv. Ruud Smeets ook is (en waar je inderdaad om vroeg), jullie hebben weer 'n heel andere situatie en alles staat dus open. Laat je nergens door afleiden en waag uiteindelijk de stap! (niet op de naïeve maar op een ambitieuze ondernemende manier). Nogmaals, de vraag naar ervaringen met Qredits vind ik logisch, maar zoals Marco volgens mij ook wil zeggen, het gaat om JULLIE plan en die mag niet beïnvloed worden door de negatieve (of positieve) ervaringen van anderen. Ik denk overigens dat Qredits een goeie partner is in dit geval. Erg transparant en duidelijk in hoe de (aanvraag)procedure verloopt. Heb me er 'n tijdje terug in verdiept en ik denk dat jullie (wanneer het plan door hen wordt goedgekeurd) je absoluut de samenwerking met hen aan moeten gaan. Succes!!

 

 

Veel geld verdienen en daardoor leven in alle vrijheid, dat is mijn belangrijkste doel als ondernemer. Vereiste is dat dit op een positieve manier gebeurt; dat ik mensen een mooie dienst verleen of mensen een waardevol product verkoop. Dat creëert voldoening, plezier en vertrouwen van beide kanten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.