voor een online concept willen wij personeel aannemen, het gaat hier om een buitendienst medewerker. De bedoeling is dat deze persoon van ons een adressenbestand krijgt en natuurlijk bijbehorende promotionele artikelen wat zijn/ haar verkoop kan bevorderen.
Nu vragen wij ons, hoe beginnen we hiermee? We hebben al eens een personeelslid gehad, maar deze kwam uit onze vriendengroep en is toen op Payroll basis bij ons aan het werk gegaan. Iets wat toen, in onze ogen, een vrij prijzige optie was maar wel risicoloos.
Nu moeten we dus een personeelslid met commercieel inzicht/ ervaring werven, wat is hiervoor de beste optie in jullie ogen? Langs uitzendbureaus of advertenties via Social Media bijvoorbeeld?
Ook hebben we ons wel iets verdiept in freelancers, we hebben diverse mensen aangesproken maar deze willen allemaal uurtje factuurtje zien tegen behoorlijk uurtarief en voor dat geld kunnen we in onze ogen beter iemand XX uur per week er op zetten met een contract van in eerste instantie bijvoorbeeld 3 maanden aangezien wij ook niet weten hoe het zal gaan lopen.
We hebben hier wel een representatieve auto staan, dus een auto van de zaak kan deze werknemer meekrijgen.
De concrete vragen dus:
1. Is het normaal om een nieuwe vertegenwoordiger een auto mee te geven van de zaak en een adressenbestand + promo materiaal en zeggen "Succes ermee!"?
2. Welke voorkeur of ervaringen hebben jullia qua werving van commercieel/ sales personeel?
3. Hoe kort/ of lang kun je een contract maken (proef periode misschien?) In princiepe zouden we na 3 maanden wel al kunnen zien of het iets is of niet denken wij.
Alvast bedankt voor de reacties.
Geef jezelf altijd voor 100%, dan kan het daar niet aan liggen!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Sven Maat
Sven Maat
Beste higherlevel-members,
voor een online concept willen wij personeel aannemen, het gaat hier om een buitendienst medewerker. De bedoeling is dat deze persoon van ons een adressenbestand krijgt en natuurlijk bijbehorende promotionele artikelen wat zijn/ haar verkoop kan bevorderen.
Nu vragen wij ons, hoe beginnen we hiermee? We hebben al eens een personeelslid gehad, maar deze kwam uit onze vriendengroep en is toen op Payroll basis bij ons aan het werk gegaan. Iets wat toen, in onze ogen, een vrij prijzige optie was maar wel risicoloos.
Nu moeten we dus een personeelslid met commercieel inzicht/ ervaring werven, wat is hiervoor de beste optie in jullie ogen? Langs uitzendbureaus of advertenties via Social Media bijvoorbeeld?
Ook hebben we ons wel iets verdiept in freelancers, we hebben diverse mensen aangesproken maar deze willen allemaal uurtje factuurtje zien tegen behoorlijk uurtarief en voor dat geld kunnen we in onze ogen beter iemand XX uur per week er op zetten met een contract van in eerste instantie bijvoorbeeld 3 maanden aangezien wij ook niet weten hoe het zal gaan lopen.
We hebben hier wel een representatieve auto staan, dus een auto van de zaak kan deze werknemer meekrijgen.
De concrete vragen dus:
1. Is het normaal om een nieuwe vertegenwoordiger een auto mee te geven van de zaak en een adressenbestand + promo materiaal en zeggen "Succes ermee!"?
2. Welke voorkeur of ervaringen hebben jullia qua werving van commercieel/ sales personeel?
3. Hoe kort/ of lang kun je een contract maken (proef periode misschien?) In princiepe zouden we na 3 maanden wel al kunnen zien of het iets is of niet denken wij.
Alvast bedankt voor de reacties.
Geef jezelf altijd voor 100%, dan kan het daar niet aan liggen!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37480-personeel-aannemen-de-voorwaarden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag