wij zijn op dit moment bezig met het creeren van een software pakket.
Wij willen hierbij de BTW berekening automatiseren.
Verschillende bronnen geven verschillende uitleg dus vandaar even mijn vraag hier online.
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
1. Wat is de basis voor het berekenen van de btw, is dit het afleveradres of het factuuradres wanneer deze afwijken van elkaar?
2. Stel we hebben een klant in Nederland waarvoor geleverd moet worden in Duitsland (het is dezelfde klant met een andere vestiging). Ik weet dat hier Nederlandse BTW voor moet worden berekend dus in dit geval geldt het factuuradres als bepaler voor de BTW.
3. Wat als het afleveradres in Duitsland de klant van de klant is?
4. En wat als we factureren aan een klant in Italië en we leveren aan zijn klant in Duitsland?
Zijn voor het bovenstaande vaste regels te verzinnen? Zoals als de relatie geen BTW nummer heeft dan geldt altijd de binnenlandse BTW.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
onder_nemer
onder_nemer
Beste allen,
wij zijn op dit moment bezig met het creeren van een software pakket.
Wij willen hierbij de BTW berekening automatiseren.
Verschillende bronnen geven verschillende uitleg dus vandaar even mijn vraag hier online.
Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
1. Wat is de basis voor het berekenen van de btw, is dit het afleveradres of het factuuradres wanneer deze afwijken van elkaar?
2. Stel we hebben een klant in Nederland waarvoor geleverd moet worden in Duitsland (het is dezelfde klant met een andere vestiging). Ik weet dat hier Nederlandse BTW voor moet worden berekend dus in dit geval geldt het factuuradres als bepaler voor de BTW.
3. Wat als het afleveradres in Duitsland de klant van de klant is?
4. En wat als we factureren aan een klant in Italië en we leveren aan zijn klant in Duitsland?
Zijn voor het bovenstaande vaste regels te verzinnen? Zoals als de relatie geen BTW nummer heeft dan geldt altijd de binnenlandse BTW.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groeten Patrick
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37531-automatiseren-btw-berekening/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag