Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Astrid Heijkamp
Astrid Heijkamp
Er was al een draadje maar dat ging voornamelijk over de berekening van de incassokosten die doorberekend mogen worden, ik zit na te denken over de administratieve last en vraag me af hoe ondernemers zich hierop instellen.
Een leverancier moet volgens de nieuwe regels altijd eerst een aanmaning sturen waarin de klant nog 2 weken de tijd krijgt om te betalen. Deze aanmaning moet het bedrag aan incassokosten bevatten dat in rekening gebracht gaat worden als de klant niet binnen 2 weken betaalt.
Voor mijn gevoel zouden consumenten hiermee dus standaard 2 weken extra betalingstermijn kunnen claimen. En in werkelijkheid nog meer want niet bij iedereen gaat de aanmaningsbrief eruit op de dag nadat het geld eigenlijk binnen had moeten zijn.
Is het toegestaan om in de aanmaningsbrief de algemene staffel op te nemen of moet het bedrag per aanmaning specifiek worden berekend/vermeld?
alvast dank voor de input!
.
ahqbeheer: participatie, vastgoed, advies en coaching
www.websitevanons.nl leverancier van brand spinazie
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag