• 0

Vodka importeren

Goedenmiddag,

 

Ik wil een bestaand merk vodka uit het buitenland in Nederland op de markt brengen. Nu wil ik het niet zelf gaan distributeren, maar meer als een soort Sales agent verkopen aan Nederlandse bedrijven. Ik heb contact opgenomen met de desbetreffende distillerij en ik moet onder andere het volgende berekenen:

 

FCA price

Transport

Taxes

Exise tax

Import tax

VAT

Customs costs

Logistics costs in country

Importer margin

Distributor margin (if applicable)

Trade outlet margin

Shelf price VIP

Shelf price Ho.Re.Ca.

Shelf price Standard

 

Nu kom ik er zelf niet helemaal uit dus zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Andere tips zijn ook welkom!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Let ook op dat aan het importeren/transporteren van accijns goederen een hoop regels en documenten zijn verbonden. Zeker als je de accijns niet direct wil/kan betalen bij import.zie link voor wat informatie over AGP's, geleide documenten, EMCS en nog veel meer zaken die bij het importeren van accijns goederen komen kijken.

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Dat hangt ervan wat jij wil en wat de producent wil? Wil jij alleen verkopen en wat kan/wil je nog meer doen? Zoals ik het begrijp is dit product nog niet op de Nederlandse markt? Maar om het te kunnen verkopen zal het toch uiteindelijk bij klant afgeleverd moeten worden? Hiervoor moet dus een import/distributie "netwerk" voor opgezet worden. Nu jij dat niet kan/wil zal iemand anders dit moeten doen. Afhankelijk hoe je hierin zit kan je met bijvoorbeeld horeca en slijterij leveranciers aan de tafel gaan zitten of zij de distributie kunnen verzorgen van "jouw" product. Op die manier heb je ervaring in mindere maten nodig maar kan je bij de producent van de Vodka wel een totaal oplossing neerleggen hoe hij zijn product op de Nederlandse markt kan krijgen. De vraag is namelijk zijn zij alleen op zoek naar een sales agent of naar een importeur/distributeur?

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.