• 0

Administreren van een weggeefartikel

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

De inkoopprijs uiteraard.

Zou je willen uitleggen waarom?

 

Laten ik dan toch ook eens vragen waarom jij denkt dat het iets anders moet zijn?

de inkoopprijs is waarvoor je het gekocht hebt en dus wat het jou gekost heeft,wat jij er daarna mee doet is jou zaak. Als je het verkoopt voor meer als je het hebt ingekocht (en dus winst maakt) wil de belastingdienst graag dat je er belasting over betaald, als je er minder (of niets) voor krijgt maak je verlies.. dat is jou vrijheid als ondernemer (uiteraard ervan uitgaande dat je gewoon normaal verkoopt en af en toe iets weggeeft

Er zit weinig logica in de gedachte om zaken die je hebt gekocht voor meer in de boeken te zetten als wat je er voor hebt betaald..

Overigens ligt het er nog aan hoe je normaal gesproken je inkopen registreert, als je met een voorraadadministratie werkt moet je het weggeven administeren om je voorraad correct te houden, als je niet met voorraadadministratie werkt of alleen op het einde van het jaar de eindvoorraad bepaald dan hoef je tussentijds niet te registeren van het weggeven van een artikel want de kosten zijn dan al genomen bij het boeken van de totaal inkoopfactuur.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    1 lid, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.