Diekeltje Geplaatst: 1 augustus 2012 Diekeltje 125 1 Geplaatst: 1 augustus 2012 Hallo, Ik heb een administratief vraagje. Wanneer je een artikel weggeeft (bijvoorbeeld bij een verloting of zomaar als extra service), wat boek je dan als uitgaande post? De inkoopprijs van het artikel, of de consumentenprijs? Link naar reactie
0 TwaBla Geplaatst: 1 augustus 2012 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 1 augustus 2012 De inkoopprijs uiteraard. Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie
0 VNIS Geplaatst: 2 augustus 2012 VNIS 582 33 Geplaatst: 2 augustus 2012 De aankoop tegen inkoopprijs. De aflevering tegen "NIHIL" of niet. De goederen worden immers gratis ter beschikking gesteld. Link naar reactie
0 Diekeltje Geplaatst: 2 augustus 2012 Auteur Diekeltje 125 1 Geplaatst: 2 augustus 2012 De inkoopprijs uiteraard. Zou je willen uitleggen waarom? Link naar reactie
0 Diekeltje Geplaatst: 2 augustus 2012 Auteur Diekeltje 125 1 Geplaatst: 2 augustus 2012 De aankoop tegen inkoopprijs. De aflevering tegen "NIHIL" of niet. De goederen worden immers gratis ter beschikking gesteld. Sorry, ik heb geen idee wat je hier bedoelt. Zou je het willen toelichten? Link naar reactie
0 Roel J Geplaatst: 2 augustus 2012 Roel J Retired Mod 7,6k 33 1478 Geplaatst: 2 augustus 2012 De inkoopprijs uiteraard. Zou je willen uitleggen waarom? Laten ik dan toch ook eens vragen waarom jij denkt dat het iets anders moet zijn? de inkoopprijs is waarvoor je het gekocht hebt en dus wat het jou gekost heeft,wat jij er daarna mee doet is jou zaak. Als je het verkoopt voor meer als je het hebt ingekocht (en dus winst maakt) wil de belastingdienst graag dat je er belasting over betaald, als je er minder (of niets) voor krijgt maak je verlies.. dat is jou vrijheid als ondernemer (uiteraard ervan uitgaande dat je gewoon normaal verkoopt en af en toe iets weggeeft Er zit weinig logica in de gedachte om zaken die je hebt gekocht voor meer in de boeken te zetten als wat je er voor hebt betaald.. Overigens ligt het er nog aan hoe je normaal gesproken je inkopen registreert, als je met een voorraadadministratie werkt moet je het weggeven administeren om je voorraad correct te houden, als je niet met voorraadadministratie werkt of alleen op het einde van het jaar de eindvoorraad bepaald dan hoef je tussentijds niet te registeren van het weggeven van een artikel want de kosten zijn dan al genomen bij het boeken van de totaal inkoopfactuur. Link naar reactie
0 Diekeltje Geplaatst: 2 augustus 2012 Auteur Diekeltje 125 1 Geplaatst: 2 augustus 2012 Bedankt voor je uitleg Roel! Link naar reactie
Diekeltje
Diekeltje
Hallo,
Ik heb een administratief vraagje.
Wanneer je een artikel weggeeft (bijvoorbeeld bij een verloting of zomaar als extra service), wat boek je dan als uitgaande post?
De inkoopprijs van het artikel, of de consumentenprijs?
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag