Ga naar inhoud

Ansichtkaart versturen en nabellen. Goed idee of geldverspilling?

Geplaatst:

vdLuyt

Na de particuliere markt te hebben veroverd (nou ja, een heel klein beetje dan), willen wij ons graag meer gaan richten op zakelijke klanten.

Nu wil ik een ansichtkaart versturen naar de bedrijven die we graag als klant willen hebben, met de mededeling dat ik ze binnenkort/volgende week bel om een afspraak te maken voor hetgene dat ik ze (in dit geval gratis) te bieden heb.

Mijn idee hierachter is dat ik in ieder geval al een binnenkomertje heb (namelijk mijn knalkleur-kaart met aanbieding en website).

 

Maar is dit nou wel zo'n goed idee, heeft het nut om eerst iets te versturen en dan na bellen of heeft koud bellen hetzelfde effect?

 

Alvast bedankt!

Featured Replies

Geplaatst:

SimonV

Maar is dit nou wel zo'n goed idee, heeft het nut om eerst iets te versturen en dan na bellen of heeft koud bellen hetzelfde effect?

 

Kan nut hebben. Als de kaart leuk is tenminste. Als de kaart niet aanspreekt kan het averechts werken.

Kun je een voorbeeld van de kaart met tekst plaatsen?

 

 

Geplaatst:

vdLuyt

  • Auteur

Het is een rode kaart met witte tekst in een leuk lettertype (kleuren kunnen nog veranderen, ze zijn nog niet gedrukt en ik weet nooit écht wat ik wil ;D) de tekst is gewoon een enkele zin, die samenvat wat wij voor ze willen doen.

 

 

Geplaatst:

HCS Legal (Heleen)

Dat is voor -neem ik aan- mkb? Want voor corporate klanten (grotere bedrijven) lijkt mij dit zinloos.

Geplaatst:

vdLuyt

  • Auteur

Dat is voor -neem ik aan- mkb? Want voor corporate klanten (grotere bedrijven) lijkt mij dit zinloos.

 

Ja, echt voor mkb! Ik denk niet dat ik de ANWB er mee binnen haal...

Geplaatst:

SimonV

Het is een rode kaart met witte tekst in een leuk lettertype (kleuren kunnen nog veranderen, ze zijn nog niet gedrukt en ik weet nooit écht wat ik wil ;D) de tekst is gewoon een enkele zin, die samenvat wat wij voor ze willen doen.

 

Klinkt niet indrukwekkend. Een aandacht trekkende afbeelding en aan de tekstkant een originele, wervende tekst zou kunnen werken.

Ik zou je adviseren een reclamebureau in te schakelen, maar dat valt waarschijnlijk buiten je budget.

 

Geplaatst:

vdLuyt

  • Auteur

Het is een rode kaart met witte tekst in een leuk lettertype (kleuren kunnen nog veranderen, ze zijn nog niet gedrukt en ik weet nooit écht wat ik wil ;D) de tekst is gewoon een enkele zin, die samenvat wat wij voor ze willen doen.

 

Klinkt niet indrukwekkend. Een aandacht trekkende afbeelding en aan de tekstkant een originele, wervende tekst zou kunnen werken.

Ik zou je adviseren een reclamebureau in te schakelen, maar dat valt waarschijnlijk buiten je budget.

 

 

Een aandachttrekkende afbeelding... wat heb je in gedachte?

Ik vind zelf namelijk de kaarten met een goede tekst namelijk leuker dan met een plaatje, maar als je een goede suggestie hebt is het natuurlijk het overwegen waard.

Geplaatst:

John B

Nu wil ik een ansichtkaart versturen naar de bedrijven die we graag als klant willen hebben, met de mededeling dat ik ze binnenkort/volgende week bel om een afspraak te maken ...

Afhankelijk van wat voor bedrijven je gaat bellen dien je wel rekening te houden met het bel-me-niet register.

Geplaatst:

vdLuyt

  • Auteur

Bedankt voor de tip!

Geplaatst:

PimEffting

Het kan interessant zijn om eerst iets te versturen om daarmee de aandacht te trekken.

Dan is je belletje niet alleen "hallo, ik wil iets verkopen" maar kun je refereren naar een eerder gestuurde kaart/brochure/gadget.

 

We doen zelf regelmatig dit soort acties. Nog een paar tips:

- Probeer je adresbestand goed uit te filteren. Is het bedrijf echt de doelgroep? Kun je een contactpersoon achterhalen? Dat kost eerst iets meer tijd, maar scheelt je veel tijd achteraf (bellen). Plus dat je conversie hoger zal zijn en de ergernis bij ontvangers die er niets mee kunnen minder.

- Probeer hetgeen dat je opstuurt een bijzonder te maken of waarde te geven voor de ontvanger. Anders eindigt het erg snel in de papierbak. Misschien een unieke code erop waarmee men iets kan winnen of zoiets?

- Lees je goed in over het bel-me-niet register.

- Reken je niet rijk. Met name kleinere bedrijven zijn enorm slecht telefonisch bereikbaar. Schrik niet als je de helft niet direct te pakken krijgt.

Geplaatst:

vdLuyt

  • Auteur

Het kan interessant zijn om eerst iets te versturen om daarmee de aandacht te trekken.

Dan is je belletje niet alleen "hallo, ik wil iets verkopen" maar kun je refereren naar een eerder gestuurde kaart/brochure/gadget.

 

We doen zelf regelmatig dit soort acties. Nog een paar tips:

- Probeer je adresbestand goed uit te filteren. Is het bedrijf echt de doelgroep? Kun je een contactpersoon achterhalen? Dat kost eerst iets meer tijd, maar scheelt je veel tijd achteraf (bellen). Plus dat je conversie hoger zal zijn en de ergernis bij ontvangers die er niets mee kunnen minder.

- Probeer hetgeen dat je opstuurt een bijzonder te maken of waarde te geven voor de ontvanger. Anders eindigt het erg snel in de papierbak. Misschien een unieke code erop waarmee men iets kan winnen of zoiets?

- Lees je goed in over het bel-me-niet register.

- Reken je niet rijk. Met name kleinere bedrijven zijn enorm slecht telefonisch bereikbaar. Schrik niet als je de helft niet direct te pakken krijgt.

 

Pim, dank je wel voor je reactie.

 

Een code om iets te winnen vind ik een goed idee, daar ga ik mee aan de slag.

 

Wat je aangeeft over kleinere bedrijven heb inderdaad al eerder gemerkt, telefonisch bereikbaar zijn blijkt vaak niet echt prioriteit te hebben :)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.