• 0

Finaniering van een internet adultbedrijf mogelijk?

Ik zou graag met een collega (ISP mederwerkers) een internet adultbedrijf willen beginnen maar bestaan er finaniers die bereid zijn om in dit soort bedrijven te financieren?

We hebben alleen een finaciering nodig om het eerste jaar te overleven en om content te kunnen aanschaffen.

We hebben zelf al geinvesteerd in PC's, co-locatie en servers.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou graag met een collega (ISP mederwerkers) een internet adultbedrijf willen beginnen maar bestaan er finaniers die bereid zijn om in dit soort bedrijven te financieren?

We hebben alleen een finaciering nodig om het eerste jaar te overleven en om content te kunnen aanschaffen.

We hebben zelf al geinvesteerd in PC's, co-locatie en servers.

 

 

 

Ja hoor - mensen met zwart geld en andere dubieuze figuren ;) Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die hun naam aan iets dergelijks willen verbinden...

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
  • 0

Dat denk ik ook wel.. misschien heerst er een wat negatief imago en zijn veel mensen er huiverig voor, feit is wel dat het een van de meest lucratieve en stabiele online markten is. Voor zover ik me kan bedenken is 'adult' bijvoorbeeld de enige markt waarin 'betalen voor content' min of meer van de grond gekomen is.

Link naar reactie
  • 0

Ik ga ervan uit dat wanneer je een goed onderbouwd en doortimmerd ondermingsplan kunt overleggen een bank zeker geneigd zal zijn er naar te kijken.

 

De line of business zou een handicap kunnen zijn maar een grote club als KPN vaart er wel bij (switchpoint) en de meeste portals (zon, planet etc) bieden ook adult content.

 

Nogmaals onderbouwen met cijfers, verwachting etc. en indienen die aanvraag.

 

-- John

Link naar reactie
  • 0

Moet echt geen probleem opleveren als je een goed plan heb. Ken zelf via via een bedrijf dat zich in de gay-scene wilt vestigen met internetpagina en bellijnen en die hebben al (ik meen) 40.000 van de bank kunnen krijgen.

 

Bij de bank krijg je alles gefinancieerd, mits een goed en solide ondernemersplan en een idee met enige kans van slagen. Die kijken bijna nergens naar om voor wat betreft de algemene opinie op een bepaalde branche. Money=money :)

 

Ik zei dat het voornamelijk wat dubieuzere figuren zullen zijn gezien 0900 nrs./adult industry etc. niet al te vaak gepaard gaat met nette zakenmensen (die overigens maar al te vaak klant zijn :D)

 

Als je gaat zoeken moet je altijd in argumenten denken en je inleven in de ander. Waarom zou deze persoon geinteresseerd zijn? Nu is een adultbedrijf niet bepaald een innovatief idee - noch bijvoorbaat bewezen winstgevend (ervan uitgaande dat JIJ deze nog op moet zetten en wil gaan runnen).

 

Ik denk dat je je financierders daar moet zoeken, waar adult industry beproefd is en dus niet mensen die weten dat er geld in verdiend wordt, maar er al geld in verdienen. Dan ben je al een stap verder. Je zou bedrijven in sextoys etc. kunnen benaderen. Misschien helemaal geen gek idee om Christine Le duc of iets dergelijks te benaderen - indien je idee of plan goed genoeg is zullen ze er wel oren naar hebben gezien het ze alleen maar meer klanten op kan leveren. Dit zou eventueel ook nog eens als een onderhandeltool gebruikt kunnen worden igv aandelen/winstverdeelsleutel bepaling.

 

Just my piece of the cake.... :D

 

Stepan

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
  • 0

Ik zou dit probleem net zo oplossen als iedere andere ondernemer zou doen: goed doordacht concept omzetten in een ondernemingsplan en dan zowel banken als andere financiers benaderen.

 

Dat mensen op hun kantoor achteroverslaan bij het horen van het woord sex is helaas nog wel zo, maar het gaat toch om de pegels? Zelfs hier in de regio Amsterdam associeren mensen de sex-industrie nog met fraude & illegaliteit, terwijl het notabene volledig gelegaliseerd is! Daarbij komt dat sex goed verkoopt op internet, hoewel ik het vermoeden heb dat er slechts een paar grote spelers zijn, maar dat is slechts een vermoeden...

Edwin

Bratpack internetdiensten & internet marketing

www.bratpack.nl

Link naar reactie
  • 0

De enkele grote spelers die er op deze markt actief zijn hebben ondertussen zo'n groot netwerk van gekoppelde sites dat een enkele webpagina hier niet tussen gevonden zal worden.

 

Je zult je dus op de een of andere manier, vraag mij niet hoe, moeten onderscheiden van de grote massa. En dat wordt volgens mij een hele klus.

 

Doe eerst eens wat onderzoek, misschien als affiliate of iets dergelijks. Kijk welke spelers er aanwezig zijn, wat er aangeboden wordt en helemaal wat er NIET aangeboden wordt.

 

Link naar reactie
  • 0

De enkele grote spelers die er op deze markt actief zijn hebben ondertussen zo'n groot netwerk van gekoppelde sites dat een enkele webpagina hier niet tussen gevonden zal worden.

 

Je zult je dus op de een of andere manier, vraag mij niet hoe, moeten onderscheiden van de grote massa. En dat wordt volgens mij een hele klus.

 

Doe eerst eens wat onderzoek, misschien als affiliate of iets dergelijks. Kijk welke spelers er aanwezig zijn, wat er aangeboden wordt en helemaal wat er NIET aangeboden wordt.

 

Goed idee...errug veel van hetzelfde!!! Waar nog een groot gat ligt is het aanbod VOOR vrouwen!!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.