• 0

Fiscale Oudedagsreserve (FOR) voorgaande jaren

Helaas heb ik het fout gemaakt om nooit Fiscale Oudedagsreserve (FOR) als onderdeel van mijn inkomstenbelasting te verrekenen, terwijl ik al sinds 2007 elke jaar 4.800 euro stort op een zakelijke spaarrekening.

 

Hierdoor heb ik jarenlang te veel belasting betaald en tijdens mijn studie zelf teveel terug moeten betalen aan studiefinanciering.

 

Wettelijk mag ik 12% Fiscale Oudedagsreserve (FOR) afreken van mijn winst met een maximum. Helaas kan ik nergens iets vinden van de situatie om het met volgende jaren te berekenen.

 

Is het mogelijk om met terugwerkende kracht de Fiscale Oudedagsreserve (FOR) te berekenen met 2012 of dien ik een correctie aangifte inkomstenbelasting te sturen voor 2007 t/m 2011?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1

Dag Jan

 

De FOR kent geen inhaalaftrek. Je zult dus inderdaad opnieuw aangifte moeten doen, of bezwaar maken tegen de aanslagen en verzoeken tot ambtshalve correctie.

 

groet

Joost

 

Voor zover mij bekend wordt niet aan verzoeken tot ambtshalve correctie van de FOR tegemoet gekomen. Een toevoeging aan de FOR is op verzoek en je kunt dat verzoek niet meer achteraf doen.

 

Op de FOR rust een fiscale claim. Het is dus geen belastingvermindering, maar uitstel van belastingheffing. Hoewel dat uitstel in jouw geval wel erg lang zal duren.

 

Odeon

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Odeon,

 

Was mij niet bekend, dank je.

 

@Jan, poging wagen kan natuurlijk altijd nog.

 

Joost,

 

In het verleden heb ik wel verzocht om ambtshalve vermindering van de for en dat werd om die reden afgewezen. Maar ik weet niet zeker of dit landelijk beleid is. Maar je kunt het altijd proberen. Niet geschoten is altijd mis ;D.

Link naar reactie
  • 0

Dat is inderdaad landelijk beleid. Zie ook beleid ambtshalve vermindering

 

 

@Odeon,

 

Was mij niet bekend, dank je.

 

@Jan, poging wagen kan natuurlijk altijd nog.

 

Joost,

 

In het verleden heb ik wel verzocht om ambtshalve vermindering van de for en dat werd om die reden afgewezen. Maar ik weet niet zeker of dit landelijk beleid is. Maar je kunt het altijd proberen. Niet geschoten is altijd mis ;D.

www.kubus.nl (administratie en belastingen)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.