• 0

Directeur aannemen op BV

Hoi iedereen,

 

Ik heb me hier zojuist ingeschreven, omdat ik het antwoord hierop niet kon vinden. Als ik ergens overheen heb gelezen, dan mijn excuses.

 

Ik heb een goedlopende B.V. waarvan ik op dit moment DGA ben (dwz: Mijn holding-BV factureert managementfacturen aan deze BV, en ik ben dus in dienst bij de holding als directeur).

 

Nu wil ik iemand anders aannemen als directeur van deze B.V., zodat ik zelf mijn focus weer op andere zaken kan leggen.

Wel blijf ik voor 100% eigenaar, en dus dividend ontvangen.

 

Mijn vragen:

 

1. Kan ik zomaar iemand anders die geen eigenaar is aanstellen als directeur in mijn B.V.? Moet ik dit nog aangeven bij de KvK of iets dergelijks?

2. Met iemand anders als directeur, kan ik dan stoppen met de managementfacturen van de B.V. naar de holding, en kan ik mijn salaris dan ook op 0 zetten? Binnen de Holding vinden immers geen werkzaamheden plaats, maar wordt alleen dividend ontvangen.

3. Zijn er nog juridische of fiscale zaken waar ik op moet letten bij het benoemen van iemand anders als directeur?

 

Alvast bedankt voor jullie aandacht :-)

 

Fabian

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom!

 

Je kan iedereen directeur van je bedrijf maken. Sommige bedrijven maken iemand directeur en melden dit ook bij de Kamer van Koophandel. Dan kan/moet je meteen bepalen hoe deze directeur gemachtigd is om handelingen voor de BV te verrichten.

 

De andere antwoorden zijn meer voor de fiscale experts ...

 

Suc6

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Dag Fabian

 

Als je zelf geen enkele arbeid meer verricht voor de BV dan is managementfee en salaris niet meer nodig.

 

Juridisch en fiscaal: de directeur kan gewoon beschouwd worden als personeel, dus de gangbare gevolgen spelen.

Let wel in het bijzonder op de bevoegdheden die je geeft aan de directeur. Zorg dat je te allen tijde kunt ingrijpen als het misgaat.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.