• 0

telefoongesprek website restyling

Hoi.. hier ben ik weer.. ik ga toch maar es een poging doen met de telefoon..

 

Ik zie zoiets voor me als hier onder staat.. graag tips!

 

TRINNGGG

Ikke: Goedenavond u spreekt met ...van ....

Zou ik even van uw tijd gebruik mogen maken om u een mooi voorstel te doen?

….. (klant antwoord en ik ga er maar vanuit dat ie ja zegt ::) )

 

Ik ben dus kortweg gezegd van .., een bedrijf gespecialiseerd in drukwerk, maar ook in het maken van websites.

 

Ik ben momenteel op zoek naar bedrijven of particulieren die al een website hebben, maar waarbij een restyling van de vormgeving extra waarde kan toevoegen aan de site.

Wellicht heeft u zelf nog een aantal dingen die u eigenlijk nog wilt veranderen aan uw site, maar waar eigenlijk niks van komt of waar u zich geen raad mee weet.

 

Om daar nou wat aan te doen, wil ik u graag een ontwerp voor een restyle voor uw website laten zien. Uw huidige site, maar dan in een mooi nieuw jasje, waarmee uw bedrijf nog veel beter mee naar buiten treedt.

 

Nou ja.. verder kwam ik niet.. ??? maar ja.. ik dacht misschien is dit wel zo.. Het is natuurlijk heel erg belangrijk goed naar de persoon die je spreekt te luisteren en hem/haar vooral niet zomaar te zeggen 'je hebt een lelijke site'...

Maar ja.. Ik moest nadenken wat ik zou gaan zeggen enzo... dus ja.. tot zover mijn gedachten over zo'n soort gesprek.

 

Tips zijn van harte welkom!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij is het begin fout: "Goedenavond", ik zou een bedrijf nooit 's avonds bellen (dan is er meestal niemand) en al helemaal niemand thuis op bellen als het zakelijk is.

 

Leest de tips op Zibb.nl over Cold Calling (hier...),

En spit het forum eens door, vooral deze kan nogal van pas komen.

 

Succes, Jelmer.

 

Er staat goedenavond omdat dat toevallig bij m'n eerste slachtoffer van toepassing is.

 

Handige links, ga ik zeker wat mee doen.

Link naar reactie
  • 0

"Ik ben momenteel op zoek naar bedrijven of particulieren die al een website hebben, maar waarbij een restyling van de vormgeving extra waarde kan toevoegen aan de site."

 

Je formuleert het vanuit jezelf. Mijn reactie aan de telefoon zou zijn "Who the #$@#$ cares?!". Als dat je eerste zin is, ben je veel mensen aan kwijt. What's in it for them?

 

"Wellicht heeft u zelf nog een aantal dingen die u eigenlijk nog wilt veranderen aan uw site, maar waar eigenlijk niks van komt of waar u zich geen raad mee weet."

 

Okee, dus eigenlijk wat je zegt tegen die persoon is "je website zuigt en je doet er geen ruk aan, of omdat je lui bent of omdat je dom bent". Ik chargeer het, maar eigenlijk val je die persoon hiermee aan. Ik vind het ergens wel arrogant: wie ben JIJ om te (impliceet) die persoon ter verandering te roepen.

 

"Om daar nou wat aan te doen, wil ik u graag een ontwerp voor een restyle voor uw website laten zien. Uw huidige site, maar dan in een mooi nieuw jasje, waarmee uw bedrijf nog veel beter mee naar buiten treedt."

 

a) Dacht niet dat iemand nog tijd aan je gaat besteden nadat je ze lastig hebt gevallen en hebt beledigd. b) je bent niet concreet "nog veel beter". Hoe dan, welke resultaten kan je verbeteren, hoe?

 

Wel vind ik dat je met die restyling een troef in handen hebt. Dat je ze bij wijze van spreken al iets gratis aanbiedt, een schets. Wel een risico daar, straks jatten ze je ontwerp en laten ze het hun reguliere ontwerper doen.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

"Ik ben momenteel op zoek naar bedrijven of particulieren die al een website hebben, maar waarbij een restyling van de vormgeving extra waarde kan toevoegen aan de site."

 

Je formuleert het vanuit jezelf. Mijn reactie aan de telefoon zou zijn "Who the #$@#$ cares?!". Als dat je eerste zin is, ben je veel mensen aan kwijt. What's in it for them?

-> ik zeg toch al eerder dat ik de persoon een aanbieding wil doen..

Ik zal toch uit moeten leggen waarom ik bel..

 

"Wellicht heeft u zelf nog een aantal dingen die u eigenlijk nog wilt veranderen aan uw site, maar waar eigenlijk niks van komt of waar u zich geen raad mee weet."

 

Okee, dus eigenlijk wat je zegt tegen die persoon is "je website zuigt en je doet er geen ruk aan, of omdat je lui bent of omdat je dom bent". Ik chargeer het, maar eigenlijk val je die persoon hiermee aan. Ik vind het ergens wel arrogant: wie ben JIJ om te (impliceet) die persoon ter verandering te roepen.

-> het is toch zo.. vaak blijven die veranderingen juist liggen.. ze komen er niet toe het daadwerkelijk te doen..

Ik zeg nergens dat hun site slecht is.. alleen dat door verbetering van de vormgeving een nog betere site gemaakt kan worden.

 

"Om daar nou wat aan te doen, wil ik u graag een ontwerp voor een restyle voor uw website laten zien. Uw huidige site, maar dan in een mooi nieuw jasje, waarmee uw bedrijf nog veel beter mee naar buiten treedt."

 

a) Dacht niet dat iemand nog tijd aan je gaat besteden nadat je ze lastig hebt gevallen en hebt beledigd. b) je bent niet concreet "nog veel beter". Hoe dan, welke resultaten kan je verbeteren, hoe?

-> de website IS toch de presentatie naar buiten? nou en die wordt dan beter..

 

Wel vind ik dat je met die restyling een troef in handen hebt. Dat je ze bij wijze van spreken al iets gratis aanbiedt, een schets. Wel een risico daar, straks jatten ze je ontwerp en laten ze het hun reguliere ontwerper doen.

 

-> ik zorg er wel voor dat het ontwerp niet wordt gejat. Je kan natuurlijk veel praatjes hebben, maar als mensen zien dat je een goed ontwerper bent en je een mooi ontwerp aanbiedt gaan ze denk ik sneller in zee, dan dat je zegt: voor 200 euro knap ik je site op en dan kan niemand er meer om heen..

 

Link naar reactie
  • 0

Ja je moet uitleggen waarom je belt, maar niet redenerend vanuit jezelf. Het doel van je eerste zin moet zijn toestemming te verkrijgen om verder te praten. Dit bereik je alleen wanneer je meteen duidelijk maakt welk voordeel die mensen uit het gesprek halen. Als je zegt dat JIJ op zoekt bent naar whatever, dan hebben ze daar geen hout aan.

 

Je zegt "Het is toch zo" dat veel fouten blijven hangen...ja, je hebt weer gelijk. In de praktijk blijven die dingen ook liggen. Maar daar gaat het hier niet om. Besef dat de manier waarop je het zegt, aanvallend is. Je impliceert negatieve dingen over die persoon. Doe vooral wat je niet laten kunt, maar ik zou het niet pikken als je mij zou bellen.

 

"Die wordt dan beter". Beter is een subjectief woord. Als je een specifieke opdracht wil krijgen, moet je concrete deliverables kunnen afspreken. Hoe precies wordt hij beter? Hoe kan die persoon na afloop bepalen of je je doelstelling hebt bereikt? In dat gesprek zou je al moeten aanstippen hoe het het beter maakt. Bv: "Ik maak de pagina 60% sneller laadbaar, zodat laptopgebruikers niet afhaken. En dat is toch de zakelijke gebruiker die uw bedrijf graag als klant heeft."

 

Success...

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou mensen mailen/bellen en op de volgende manier benaderen: "Zeg, ik was toevallig op uw website vandaag en daar viel me op dat... nou ben ik vormgever van beroep en persoonlijk denk ik dat u er veel meer uit kunt halen dan erin zit. Mag ik zo onbeleefd zijn om te vragen wat uw website heeft gekost en wat het u opbrengt?"

 

Erg direct, ik weet het, maar ook confronterend!

http://www.mediabattery.com | http://www.startupidentity.nl

visual identity, webdesign & -development, tv consultancy and music artists support

Link naar reactie
  • 0

Maar een klein percentage van de mensen met een flutdesign ziet in dat dit eigenlijk "hun meerwaarde vermindert".

Er staat niet voor niks iets dat niet goed is. Dit is eerder een symptoom van gebrek aan inzicht dan toeval.

 

En vaak hebben die mensen met dat flutdesign er waarschijnlijk meer voor betaald dan jij voor je restyling vraagt. Probeer iemand er maar eens van te overtuigen dat hij voor meer maar toch minder een beter produkt kan krijgen.

 

De sites die niet onderhouden worden, of er in jouw ogen flut uitzien, zijn door de opdrachtgevers ook al vaak opgegeven als "TOOL" naar buiten toe. Ze worden meer gezien als een noodzakelijk iets van de "HYPE" - tijd.

 

Toch succes ermee.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik denk dat je je gesprek verkeerd begint. Als een bedrijf mij belt en mij om mijn tijd vraagt heb ik al het idee dat het verloren tijd is. Je gaat een klant een voorstel doen waarmee hij/zij meer winst gaat maken, voor winst wordt altijd tijd gemaakt.

 

Probeer eens een onderzoek op te spitten waarin de effectiviteit van een mooie website staat. Haal die effectiviteit eerst aan. Een vrijblijvend voorbeeld van hun gerestylde site laten zien is een goed idee. Zorg dan voor een afspraak ter plekke en maak een goede indruk.

 

Overigens denk ik dat veel kleienre bedrijven een site hebben laten maken door een kennis. Met de restyle kun jij ervoor zorgen dat je in de toekomst het webonderhoud doet.

 

Waarom maak je niet een actie. Gratis restyle van de website inculief 1 jaar onderhoud al vanaf 19,95 per maand ofzo?

 

OK het gaat weer wat off topic, maar het komt erop neer dat je zelfverzekerd over moet komen en dat jouw potentiële klant extra winst gaat maken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.