• 0

Prive aansprakelijkheid huurcontract winkelruimte (B.V.)

Ik wil vanuit mijn B.V. een winkel openen in het centrum van Amsterdam,

huur zal ongeveer 7.500 euro per maand bedragen

 

Het zal om een huurcontract van 5 jaar gaan, wat dus aardig in de papieren loopt

 

Ik heb alleen op dit moment voldoende kapitaal in de B.V. voor ongeveer een half jaar de huur....50k ongeveer

 

Is het reeel dat de verhuurder hiermee accoord zal gaan, want meestal wordt er alleen om 3 maanden bankgarantie gevraagd...

 

Indien de winkel weinig omzet en de B.V. al na 1 jaar failliet is, wat zullen dan de consequenties voor mij zijn ?

 

Zal ik prive aansprakelijk kunnen worden gesteld of zal het huurcontract van 5 jaar gewoon ontbonden worden ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag Remcos,

 

Als de BV failliet gaat dan valt de huurvordering van de verhuurder in dat faillissement. Ontbonden wordt dat contract dus niet.

Als een BV binnen 12 maanden in staat van faillissement verklaard wordt, geldt wel een vermoeden van onbehoorlijk bestuur.

BW 2:203 lid 3

 

Vanaf 1 oktober 2012 wijzigen er ook regels omtrent de aansprakelijkheid van bestuurders. Deze regel blijft echter van kracht.

 

De kans dat je er dus hoofdelijk voor opdraait, is aanwezig, maar zal van de feiten afhangen.

 

groet

Joost

 

 

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0
Ik heb alleen op dit moment voldoende kapitaal in de B.V. voor ongeveer een half jaar de huur....50k ongeveer

 

hoe zit het dan met eventuele investeringen?

 

Indien de winkel weinig omzet en de B.V. al na 1 jaar failliet is, wat zullen dan de consequenties voor mij zijn ?

 

als ik dit zo lees heb je zelf weinig vertrouwen in je plannen. En ja 90000,00 euro per jaar is een sloot geld, je zal dan ook een forse omzet moeten draaien. Kan je iets vertellen over wat je wil gaan verkopen?

 

In hoeverre heb je het hele plan duidelijk voor je zelf?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.