• 0

Boete, zzp-er VOF / eenmanszaak

Kwam ik tegen:

 

Mathijs Bouman ontdekte iets bijzonders in de CPB doorrekening van het PvdA programma: De PvdA wil de arbeidskorting voor ondernemers afschaffen. Deze arbeidskorting is een bedrag waarover geen inkomstenbelasting hoeft te worden betaald. Door de arbeidskorting voor ondernemers af te schaffen introduceert de PvdA een boete voor de vele ZZP-ers die arbeidskorting krijgen (iedereen met een eenmanszaak of VOF) ik weet het niet maar lees gerust verder:

 

http://www.zzpboete.nl/

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Op facebook is nu een discussie gaande met mevrouw zelf.

 

Dat is dus de bron waar ik onderstaande heb geplaatst

 

Pvda 1.0 : Links lullen, rechts vullen

Pvda 2.0 : Rechts lullen, links vullen

 

Weer een gemiste kans (of juist de reden waarom je er niets aan hebt) van MKB Nederland.

 

Die ZZP-er zijn al die eenmanszaken en VOF's.

 

Dus niet alleen die gezichtsbehaarde man / vouw op een oude racefiets met allstars die een zelf genoemde expert is die zgn cult wil zijn.

 

Maar ook al die mensen in de bouw, zorg, verplegende, thuiszorg, postbode en de winkeliers om de hoek.

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Als je nu stemmen probeert te bemachtigen dan moet je het legioen (JmdP) inderdaad voorhouden dat er geld zit (arbeidskorting) bij ondernemers. Dat klinkt namelijk zo onterecht in de oren van het legioen. "Ondernemers zijn toch geen arbeiders?"

 

Dit is de enigste reden van deze sluwe (m. l.) Vos.

 

De PvdA wil de arbeidskorting afbouwen omdat die in feite een dubbele aftrekpost is. Hij is bedoeld om je een vrijstelling te geven voor de kosten die je maakt voor je werk (laptop, gereedschap, materialen) maar die mag je als zelfstandige al aftrekken.

 

Wat een nonsense : Dus arbeiders hebben dat ook elk jaar nodig?

 

Iedereen kreeg arbeidskorting die WERKT daarna kwam er voor zelfstandigen de zelfstandigenaftrek. Alles heel terecht.

 

Link naar reactie
  • 0

Zeg er op zijn minst even bij PJ dat dit geen post is maar een letterlijk overgenomen (auteursrechtelijk beschermd) stuk. Het rammelt trouwens overal. Denk niet dat Samson veel problemen heeft een en ander te weerleggen of Rutte te confronteren met het effect van andere keuzes.

 

Grootste probleem voor Rutte is zijn gebrek aan geperspireerde eerlijkheid. Vreemd genoeg vindt een flink deel van Nederland dat niet zo'n probleem als we hem voor ons laten onderhandelen in Brussel.

 

Gelukkig krijgen we een coalitie waar de scherpe kanten van links afgaan en we wel sociaal zullen blijven maar geen Sinterklaas. Twijfel zelf tussen Groenlinks en D66.

 

 

nogmaals, wat je wel of niet stemt.... het is gewoon dat een cruciaal punt "ff vergeten te vermelden" maar aan de andere kant de held van de zzp-er wil zijn...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ben wel blij dat dit nog even naar voren komt Iwan. Nu ga ik zeker, ook uit strategische overwegingen, geen PvdA stemmen en zal dat in mijn omgeving ook ontraden.

 

De uitleg van Vos en Samsom is zoals eerder is aangegeven uiterst krom. De arbeidskorting is er voor de werknemer die geen aftrekposten meer had. Maar ik zie om mij heen vrijwel iedereen in loondienst met een laptop en telefoon van de zaak. Bij de belastingdienst worden hele afdelingen van een Ipad (3) voorzien.

Maar iedereen moet inleveren om de zwakste in de samenleving te beschermen. Dus als 2 ouderen ontslagen worden en 1 gaat als zzp er een klein inkomen bij elkaar schrapen en de ander wacht op een baan op niveau met een uitkering, dan wordt de uitkering op peil gehouden ten koste van de werkende zzp er. Hoe krom kan het zijn.

Link naar reactie
  • 0

Er wordt op dit moment op radio 2 over mijn "Niet" stemmen gediscussieerd.

Als voorzitter van de partij Stemniet.nu ben ik geinterviewd om even over vieren. Om pakweg 18.45 kan ik een kort antwoord geven op het commentaar van de luisteraars.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.