Ga naar inhoud

klacht over mijn verzekering, waar klacht indienen

Geplaatst:

Zomaar iemand

Waar kun je als zakelijke klant een klacht indienen tegen een verzekeraar?

 

Ik heb een rechtsbijstand verzekering waar ik dik geld voor betaal elke maand, maar ze doen helemaal niets, ze weigeren mij op de hoogte te houden en er wordt pas weer wat gedaan als ik eindeloos mail en/of bel.

 

Ik heb in de 2 jaar dat ik bij deze oplichters verzekerd ben 7 zaken aangeleverd en slechts 1 hebben ze er kunnen oplossen, omdat de leverancier schrok van het telefoontje.

Voor de andere zaken zijn allerlei smoezen, waarom er geen actie wordt ondernomen en waarom ze eigenlijk niets kunnen doen. Zelfs niet mt een uitspraak van de rechter.

Featured Replies

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator

Beste Jasper,

 

Klachten kun je indienen bij de verzekeraar zelf, het kifid (klachteninstituut financiele dienstverlening) en je kunt van onbehoorlijk gedrag van verzekeraars melding doen bij de AFM (autoriteit financiele markten).

 

Heb je al een schriftelijke klacht ingediend bij verzekeraar zelf? Zo ja, dan kun je daarna een Kifid-procedure starten via www.kifid.nl.

 

Heb je nog geen concrete klacht ingediend bij de verzekeraar zelf, dan zul je eerst die interne klachtenprocedure moeten doorlopen.

 

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Geplaatst:

Zomaar iemand

  • Auteur

Er zijn al meerdere klachten schriftelijk bij hun ingedient, waarbij ik reacties krijg van:"Zo werken wij nu eenmaal, het spijt ons dat dit niet aan uw verwachtingen voldoet"

 

Ik ga vanaavond nog eenmaal een schriftelijke klacht indienen en vraag om onmiddelijke ontbinding van de verzekering en eis dat ze de zaken wel behoorlijk afhandelen. En dat wanneer men di tniet doet ik een klacht in zal dien bij het kifid.

 

Ik wou dat ik me nooit had laten ompraten door die verzekeringsagent. Ik betaal me blauw en krijg er helemaal niets voor terug.

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator
Ik wou dat ik me nooit had laten ompraten door die verzekeringsagent. Ik betaal me blauw en krijg er helemaal niets voor terug.

 

Is dat een medewerker van die "serviceprovider" (ik beschik over wat inside informatie"), of nog een andere adviseur/ tussenpersoon? Zo ja, dan kun je uiteraard ook daar een klacht neerleggen en dreigen met een Kifid-procedure. Het kan net dat extra zetje zijn dat nodig is om de dekkimg tussentijds te beëindigen

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Geplaatst:

Zomaar iemand

  • Auteur

Ja, maar dat heb ik al wel eens geprobeert, maar mijn contactpersoon is weg daar en dan wordt het daar ineens onmogelijk om iemand te spreken. Maar zal ook hun nog een keer onder druk zetten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.