• 0

Leverancier vlucht het land uit. Wat nu?

Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Jeffrey ben 34 jaar oud. En ben sinds 8 jaar bezig met het verhandelen van vlees. En na 8 jaar moet ik het waarschijnlijk opgeven doordat ik ben belazerd door mijn leverancier. Ik ben sinds 6 jaar klant van hem geweest.

 

Ik ben ten einde raad. Ik heb sinds 1.5 maand ruzie met mijn leverancier omdat hij de producten niet op tijd klaar had. Dit is dus een uniek gevalletje omdat ik dit nog nooit bij hem heb meegemaakt. En nu blijkt dat hij in die 1.5 maand tijd al die geld die ik hem heb opgestuurd van de bank heeft opgenomen en gevlucht is uit Nederland. Ik heb momenteel een immens grote probleem omdat ik mijn rekeningen niet meer kan betalen. 150,000 euro van die 400,000 euro waarvan ik producten heb besteld had ik geleend bij de bank. Ik heb nog maar 15,000 euro over maar dat is dus niet genoeg om mijn vaste lasten te betalen of zaken mee te doen.

 

Over 10 dagen moet ik mijn huur en werknemers weer betalen maar ik kom dus 1000de euro's te kort. Hoe sterk sta ik juridisch gezien? En wat kan ik nu nog doen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als het inderdaad om 250k gaat zou ik heel snel op zoek gaan naar een advocaat om te kijken wat de mogelijkheden zijn! Als iemand je inderdaad op deze manier oplicht dan is dit niet iets wat je via een forum moet proberen op te lossen maar zal je wellicht "zwaar geschut" in moeten zetten?

Daarnaast wat ik niet helemaal volg dat je na 6 jaar zaken doen een behoorlijk bedrag moet overmaken alvorens er producten worden geleverd of is dat normaal binnen jullie branche?

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Je kunt aangifte doen bij de politie vanwege oplichting. Wellicht ben je niet de enige persoon die deze leverancier op deze wijze heeft benadeeld. Indien je geluk hebt en een pro-actieve verbalisant treft dan kan de persoon op een signaleringslijst worden geplaatst.

 

Indien er ooit een rechtszaak zal plaatsvinden dan sta je sterker indien er aangifte is gedaan bij de politie en je kunt de aangifte gebruiken tegenover derden (bijv. de bank als je een noodkrediet nodig hebt om het hoofd boven water te kunnen houden).

Link naar reactie
  • 0

Je kunt aangifte doen bij de politie vanwege oplichting. Wellicht ben je niet de enige persoon die deze leverancier op deze wijze heeft benadeeld. Indien je geluk hebt en een pro-actieve verbalisant treft dan kan de persoon op een signaleringslijst worden geplaatst.

 

Indien er ooit een rechtszaak zal plaatsvinden dan sta je sterker indien er aangifte is gedaan bij de politie en je kunt de aangifte gebruiken tegenover derden (bijv. de bank als je een noodkrediet nodig hebt om het hoofd boven water te kunnen houden).

 

Stel dat die gene binnen Europa is of buiten Europa is er dan een verschil juridisch gezien?

Link naar reactie
  • 0
Als ik dit zo lees moet ik ineens hier aan denken

 

vraag me af of er een verband is?

 

Het kan zijn dat faillietpeter niet al zijn gegevens juist neergezet heeft.

 

lees zijn topic nog eens, wellicht is er toch een verband. Ik vind het toch wel frappant dat iemand zijn vertrek op deze manier aankondigde en dat 2 dagen later er een benadeelde in een vergelijkbare situatie zich op HL meldt.

 

Toeval of niet?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.