Mijn bericht lijkt deels op dit bericht, maar het antwoord vond ik er niet.
Wat is de situatie:
- ik heb een holding --> nu geen activiteiten, behoudens een nog lopend leasecontract
- samen met mijn vrouw een v.o.f. --> zij secretarieel, ik ICT
Nu wil ik met een ander een nieuw op te starten bedrijf beginnen. Qua rechtsvorm denken we hierbij aan een B.V. Een van de redenen is het feit dat we, op termijn, medewerkers in dienst willen nemen en/of anderen via ons bedrijf in willen zetten. Risico daarvan willen we niet gelijk privé hebben.
Mijn hoofdinkomen zal voornamelijk uit de v.o.f. komen de komende tijd echter zou ik wel al willen starten (parttime) met het ontplooien van activiteiten vanuit de nieuw op te richten B.V.
Bij mijn holding ben ik echter niet in dienst, hoe doe ik dit dan? Of eigenlijk vraag daarvoor, kan dat dan wel?
Kan mijzelf geen minimum DGA-salaris geven uit beperkte inzet.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Raymond van der Sterre
Raymond van der Sterre
Goedendag,
Mijn bericht lijkt deels op dit bericht, maar het antwoord vond ik er niet.
Wat is de situatie:
- ik heb een holding --> nu geen activiteiten, behoudens een nog lopend leasecontract
- samen met mijn vrouw een v.o.f. --> zij secretarieel, ik ICT
Nu wil ik met een ander een nieuw op te starten bedrijf beginnen. Qua rechtsvorm denken we hierbij aan een B.V. Een van de redenen is het feit dat we, op termijn, medewerkers in dienst willen nemen en/of anderen via ons bedrijf in willen zetten. Risico daarvan willen we niet gelijk privé hebben.
Mijn hoofdinkomen zal voornamelijk uit de v.o.f. komen de komende tijd echter zou ik wel al willen starten (parttime) met het ontplooien van activiteiten vanuit de nieuw op te richten B.V.
Bij mijn holding ben ik echter niet in dienst, hoe doe ik dit dan? Of eigenlijk vraag daarvoor, kan dat dan wel?
Kan mijzelf geen minimum DGA-salaris geven uit beperkte inzet.
Wie helpt mij?
Groeten,
Raymond
SterSupport - voor als u een Ster(re) zoekt...
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38464-holding-vof-en-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag