• 0

Hoeveel % BTW te verrekenen over diensten die in september zijn geleverd?

Beste mensen,

 

Wellicht een suffe vraag ??? maar ik vraag me af welk BTW % ik moet berekenen voor diensten die ik in september heb geleverd.

Ik was gewoon van plan om 21% te verrekenen over mijn uren die ik gemaakt heb bij een klant

in de maand september. Echter 1 van de projectleiders die ik zelf inhuur voor een klusje

vermeldt expliciet in zijn factuur over september (die ik vanochtend binnen kreeg) dat hij 19% berekend omdat het diensten van voor 1-10 betreffen. Daar raakte ik van aan het twijfelen. Klopt dat, wat hij stelt?

 

Indien hier verhelderende inzichten zijn dan hoor ik het graag. :)

 

Groet

Gerard

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Van belang is daarbij nog wel het moment waarop fiscaal de dienst wordt verleend. Ook werkzaamheden die voor 1 oktober hebben plaatsgevonden, kunnen onder omstandigheden onder het nieuwe tarief vallen. Daarvoor is onder meer van belang wanneer de werkzaamheden worden afgerond, wat voor werkzaamheden het betreft, en zelfs hoe lang de klant al klant is kan daarbij een rol spelen (ivm de vraag of sprake is van een doorlopende dienst of een eenmalige opdracht, bijvoorbeeld).

 

Een suffe vraag is het dus in geen geval. Zie ook de andere topics over de btw-verhoging, bijvoorbeeld hier en hier.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 56 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.