• 0

Hoe verkoop je een domeinnaam ?

Een amerikaan wilt een domeinnaam van me kopen.

Prima dat kan en met de prijs zijn we het al bijna eens.

Maar hij kent mij niet en ik ken hem niet

en hij wilt voorkomen dat hij naar z'n domeinnaam kan fluiten

en ik wil voorkomen dat ik naar m'n centen kan fluiten.

 

Wie weet wat de te bewandelen weg is in deze ?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Escrow...

ik ken software escrow

maar ben niet bekend met domain-escrow.

Kun je dat bij grote jongen als GoDaddy onderbrengen of aan welke partijen moet ik dan denken ?

 

 

 

Je denkt veel te moeilijk: de betaling wordt bij een derde ondergebracht, met de afspraak dat het bedrag doorbetaald wordt na levering van de domeinnaam of terugbetaald met jouw toestemming of rechterlijke uitspraak.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

@trolink

OK, sedo ga ik gebruiken.

 

@Steven

OK wellicht denk ik te moeilijk

maar het is wel even opletten.

Zo is het de regel dat de fee (15%) betaald wordt door degene die het escrow verzoek indient.

Je kunt dus beter de andere partij de escrow laten initieren.

 

Maar bij een gebruik van de stichting derdengelden van bijvoorbeeld je advocaat heb je die kosten helemaal niet.

Link naar reactie
  • 0

Niet dat dat hier het geval hoeft te zijn maar let goed op mocht het volgende gebeuren:

 

jij stelt voor om via escrow te betalen maar verkoper komt er ineens mee dat hij perse via een heel specifiek escrow bedrijf wil werken.

 

Of verkoop prijs is bijna overeengekomen en kopende partij wil ineens toch een rapport opgesteld hebben om de waarde van de domeinnaam te laten beoordelen. Uiteraard moet dat ook weer bij 1 tot 3 door hem geselecteerde bedrijven gebeuren.

 

In dat soort situaties gaat het namelijk (vrijwel) altijd om scam.

bij eerste ben je gewoon je geld kwijt omdat het een fake escrow dienst is.

Bij 2de laat je voor een redelijk bedrag een rapport opstellen en daarna kopen ze hem niet meer (bedrijven waar je rapport moet laten opstellen is van hunzelf/een bevriende crimineel)

Link naar reactie
  • 0

@HappyFeet

> Ja inderdaad denk en doe je te moeilijk. StevenK geeft een helder advies en nog ga je over Sedo beginnen...

> Wat snap je niet aan StevenK zijn werkwijze dat je weer over iets anders begint?

 

In het StartTopic geef ik aan dat het een amerikaan betreft en SteveK praat over een stichting derdengelden.

Zo'n stichting klopt maar niet als je het een amerikaan moet uitleggen,

dan is de suggestie van sedo toch handiger.

Maar -zoals ik daarbij aangaf- ook dan moet je even opletten hoe je eea moet spelen om te zorgen dat de juiste persoon de provisiekosten voor z'n kiezen krijgt.

Of zoals onze Johan ooit heeft vertelt: Je begrijpt het pas als je het snapt.

 

Link naar reactie
  • 0

@StevenK

> Maar bij een gebruik van de stichting derdengelden van bijvoorbeeld je advocaat heb je die kosten helemaal niet.

 

Klopt,

maar mijn amerikaan uit het StartTopic snapt dat niet goed en heeft daar geen goed gevoel bij,

en anderzijds blijkt hij bereid te zijn de Sedo-fee te betalen omdat Sedo ook een kantoor in de USA heeft.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.