Voor een nieuw concept wat wij willen opzetten, heb ik een juridische vraag. Wij willen graag als tussenpartij producten/diensten gaan verkopen voor webwinkels. Een soort van groupon, echter enige verschil is dat wij geen coupons verkopen. Nu treden wij niet alleen op als een soort van marketingpartner, maar zijn wij ook degene die de transactie incasseren voor desbetreffende webwinkel voor verkoop van het product. Wij zijn niet degene die het product uiteindelijk gaan leveren. Naar de consument is het duidelijk dat de desbetreffende webwinkel waarvoor wij de actie promoten degene is die het product gaan leveren. Mijn vraag is, In hoeverre zijn wij in dit geval verantwoordelijk naar de consument als aanspreekpunt voor de levering, retourlevering en als aanspreekpunt voor service?
Zou dit juist de reden zijn waarom het verstandiger zou zijn om als marketingpartner coupons te verkopen ipv het daadwerkelijke product/dienst?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
FdeB
FdeB
Beste mensen,
Voor een nieuw concept wat wij willen opzetten, heb ik een juridische vraag. Wij willen graag als tussenpartij producten/diensten gaan verkopen voor webwinkels. Een soort van groupon, echter enige verschil is dat wij geen coupons verkopen. Nu treden wij niet alleen op als een soort van marketingpartner, maar zijn wij ook degene die de transactie incasseren voor desbetreffende webwinkel voor verkoop van het product. Wij zijn niet degene die het product uiteindelijk gaan leveren. Naar de consument is het duidelijk dat de desbetreffende webwinkel waarvoor wij de actie promoten degene is die het product gaan leveren. Mijn vraag is, In hoeverre zijn wij in dit geval verantwoordelijk naar de consument als aanspreekpunt voor de levering, retourlevering en als aanspreekpunt voor service?
Zou dit juist de reden zijn waarom het verstandiger zou zijn om als marketingpartner coupons te verkopen ipv het daadwerkelijke product/dienst?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38493-juridisch-advies-gevraagd/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag