Ons is gevraagd om handelsagent op te treden voor een buitenlandse producent.
Als wij een order krijgen van een detaillist, sturen wij deze order 1 op 1 door naar de producent. De producent levert de artikelen aan de detaillist en stuurt hem een factuur. Over deze omzet ontvangen wij een provisie.
Maar... ik kan me voorstellen dat de detaillist de volgende keer direct bij de producent wil bestellen. Is dat mogelijk of hoe gaat dat in zo'n constructie? Geeft de producent dan aan dat hij bij de agent moet bestellen of neemt de producent de bestelling gewoon aan en is zo eerlijk om de omzet te vermelden?
Heeft iemand ervaring in dit soort constructies?
Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marcel Vermeer
Marcel Vermeer
Goedenavond,
Ons is gevraagd om handelsagent op te treden voor een buitenlandse producent.
Als wij een order krijgen van een detaillist, sturen wij deze order 1 op 1 door naar de producent. De producent levert de artikelen aan de detaillist en stuurt hem een factuur. Over deze omzet ontvangen wij een provisie.
Maar... ik kan me voorstellen dat de detaillist de volgende keer direct bij de producent wil bestellen. Is dat mogelijk of hoe gaat dat in zo'n constructie? Geeft de producent dan aan dat hij bij de agent moet bestellen of neemt de producent de bestelling gewoon aan en is zo eerlijk om de omzet te vermelden?
Heeft iemand ervaring in dit soort constructies?
Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38502-inkopen-bij-de-fabrikant-buiten-de-handelsagent-om/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag