• 0

Tips gevraagd. Geen webshop of winkel maar wil wel verkopen

Ik heb een bedrijf in verkoop van woonaccessoires en byoux. Verkoop gaat nu voornamelijk via marktplaats en een aantal keer per jaar een fair/kerstmarkt/braderie. Ik heb een webshop gehad maar dit was niet zo'n succes. Ik heb sinds kort een weblog gemaakt waarop ik wil gaan schrijven over mijn bedrijf, wat ik doe, nieuwe producten, wat ik heb gemaakt, in die richting. Facebook heb ik vorige week aangemaakt maar moet ik mij nog meer in verdiepen. Ik heb een website die eigenlijk alleen informatief is met contact gegevens, agenda, wat foto's van producten en een link naar de weblog en marktplaats advertenties. De website vind ik niet echt mooi en heeft weinig functie, de url staat op mijn visitekaartje dus het is meer dat er dan iets te zien is als mensen die url intypen.

Mijn 'probleem' is dat ik het lastig vind wat ik nou eigenlijk moet promoten. Als je een webshop hebt promoot je je webshop en zo ook met een winkel of dienst die je aanbied. Ik heb dus geen webshop of winkel en bied op dit moment geen dienst aan (heb wel iets in mijn hoofd zitten om workshops te gaan geven maar dat is voor later). Maar ik wil wel mijn producten verkopen, laten zien wat ik heb en wat ik maak.

Heeft iemand hier tips voor? Waar moet ik rekening mee houden, moet ik een plan bedenken wat ik wil bereiken?

Ik zit eraan te denken om mijn website te laten verdwijnen en die url te linken aan mijn weblog, mijn weblog kan ik wel uitbreiden met bijv een contact pagina en een agenda (om te laten zien wanneer ik op een fair sta). Is dit een idee of is het raar dat wanneer je www.mijnbedrijfsnaam.nl intypt dat je dan op een weblog terecht komt? En ik denk dat het ook slim is om Facebook meer te gaan gebruiken, foto's te plaatsen van producten en dergelijke, maar daar ga ik mij dus nog meer in verdiepen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maar ik wil wel mijn producten verkopen, laten zien wat ik heb en wat ik maak.

Heeft iemand hier tips voor?

 

Je wil eigenlijk geen webshop, maar een website met productlisting? Dus zonder winkelmandje maar wel dat je bezoekers je producten en promoties kunnen zien?

Misschien {spam verwijderd} eens proberen. Je kan het winkelmandje uitschakelen zodat je eigenlijk een website hebt met tekst, foto's en contactformulier.

www.easywebshop.com - Een webwinkel starten was nooit zó eenvoudig

Link naar reactie
  • 0

Hoi Michelle,

 

Ik denk dat het combineren van een blog met een bedrijfssite prima kan. Dat doen wij zelf ook. En juist door het blog krijgen we heel veel meer bezoekers dan op eerdere statische sites die we hebben gehad. En dat zonder marketingkosten en blijvend.

Wat we daar naast doen is het opzetten van een marketinglijst (opt-in natuurlijk). Daar staan nu ongeveer 5.000 mensen op die interesse hebben in ons vakgebied. Periodiek sturen we een nieuwsbrief uit waarin we de intro van de laaste vijf blogposts opnemen.

 

Dit levert eigenlijk iedere keer wel een aantal telefoontjes op van klanten en potentiele klanten.

 

Misschien is dat een goed startpunt voor jou. Maar dat kan je het beste zelf bepalen ;-)

 

Maar als je geen winkel wil en geen webshop, hoe zou je dan jezelf of je product willen verkopen? Of begrijp ik iets niet?

 

Gr Tim

Link naar reactie
  • 0

Als ik je post lees krijg ik het idee dat het hele "webgebeuren" niet echt je ding is maar dat je meer houd van het maken van je producten.

Kan kan kiezen voor de opzet die je nu hebt maar die lijkt me nogal omslachtig: Hoe kan ik als potentiele klant nu jou product kopen? (Want dat wil je toch?)

Natuurlijk kun je op fiars gaan staan maar dat is minder bereikbaar voor de klant. Als je op een fair in Rotterdam staat zal ik daar niet komen aangezien ik in Noord Nederland zit. Je afzetmarkt is dan dus een stuk kleiner.

 

Mijn advies: doe wat je het liefste doet en laat anderen doen wat je niet goed kan of prettig vind om te doen. Zelf zou ik wel voor een webshop gaan of een Wordpress/Blog site met daarop je producten. Maar laat dit iemand in je omgeving doen daar zin in heeft en verstand van heeft. Het is namelijk een "makkelijke" manier om aan klanten te komen.

Daarnaast is Pintrest aan te raden als je visuele producten aanbied. Maar zie het als er bij ipv de oplossing.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties!

 

Nico, ik kan mij voorstellen dat je nav mijn verhaal denkt dat ik nog in de startfase zit maar dat is niet zo, zit inmiddels in jaar 4. Dat ik veel kennis mis dat is zo maar daar wil ik verandering in gaan brengen door meer te gaan lezen, zal jouw link eens bekijken.

 

Highio, Pinterest ken ik wel en gebruik ik ook prive maar daar kan ik natuurlijk ook bedrijfsmatig producten op zetten/laten zien, had ik nog niet aan gedacht.

 

TimK, heb op de link van je onderschrift geklikt en dan zie ik inderdaad een mooie site met blog erin. Zoiets is denk ik wel een optie voor mij. Hoe ik mezelf/mijn producten zonder webshop of winkel ga verkopen ben ik dus over na aan het denken. Ik snap dat ik zonder dat nooit een heel groot publiek kan bereiken. Ik ken meerdere mensen in deze branche die redelijk goed (wat is goed? Als ik hun verhalen hoor zou ik daar tevreden mee zijn) verkopen zonder webshop en winkel, dus met advertenties op marktplaats en facebook. Dan denk ik "het kan dus wel" maar waarschijnlijk hebben zij een groter netwerk opgebouwd, of interessantere producten...

 

Maarten, jij hebt daar ook wel een punt met dat het webgebeuren niet zo mijn ding is want dat klopt wel een beetje. Uit kostenbesparing doe ik meestal dingen zelf met gevolg dat ik er nooit echt tevreden over ben (perfectionistisch) omdat ik de kennis ervan mis.

 

Kortom, ik moet nadenken en opschrijven wat ik nou echt wil, wat daar voor nodig is en hoe dat uitgevoerd kan worden en welk budget daarvoor nodig is...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.