• 0

Marktplaats in een niche: welk businessmodel past het beste?

Stel je wilt via een website kopers en verkopers met elkaar in contact brengen voor een niche product.

De waarde van het over te brengen product is groot en het aantal kopers en verkopers is gering.

 

Op welke manieren zou ik als initiator van de website het beste mijn geld kunnen verdienen?

Via advertentie-inkomsten is moeilijk, omdat het aantal bezoekers gering is. En wanneer ik een duidelijke marge hanteer, zullen koper en verkoper elkaar gegevens uitwisselen (op de website) en zonder mij tot overeenstemming komen.

 

Creatieve oplossingen?

 

Edit: titel verduidelijkt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als het een niche product is met weinig kopers en weinig verkopers, waarom hebben de kopers dan een intermediair nodig om de verkopers te vinden en vice versa?

 

Want als je beloond wilt worden voor het zoeken, dan moet dat zoeken zonder jou een stuk lastiger zijn wil je daar een aardige premie voor kunnen vragen.

Link naar reactie
  • 0

Anoniem is een goede optie. Het nadeel is dat het geen vertrouwen wekt bij de kopers.

Ik dacht zelf aan twee log-ins koper en verkoper, waarbij de koper moet accepteren dat hij akkoord gaat met een x percentage fee. Gunning online is moeilijk lijkt me en kwaliteit is toe te voegen door een duidelijke website.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

De vraag en reacties gelezen hebbende raad ik aan om 'gedeeltelijk informatie te verstrekken' op de website terwijl essentiële delen om tot contact te komen worden weggelaten. Op deze manier kan je dus delen van informatie over de klant laten zien en andere delen niet. Helemaal voorkomen dat men achter je rug om handelt kan je nooit maar hiermee voorkom je een hoop en doe je zo min mogelijk afbreuk aan het vertrouwen. Laat ook vooral zien dat delen geanonimiseerd zijn dan begrijpt de klant wel waarom.

 

Aanvullend zou ik eventuele misstappen van klanten opnemen in de voorwaarden op last van een straf. Dan heb je er zo veel mogelijk aan gedaan en uiteindelijk kan de klant gewoon tevreden zijn met je service en een volgende keer bij je terug willen komen! Dus houden ze zich aan de regels!

 

Tot slot; als jouw marge redelijk -en dus niet veel te hoog- is dan is dat ook geen motivator om buiten je om te handelen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Stel je wilt via een website kopers en verkopers met elkaar in contact brengen voor een niche product.

De waarde van het over te brengen product is groot en het aantal kopers en verkopers is gering.

 

Je zou ook betaalde inloggegevens kunnen verstrekken.

Dan kan men de transactie verder zelf afhandelen (dan heb jij dus helemaal geen marge, maar een vast bedrag per gebruiker - kopende partij - als inkomen) en is er ook helemaal geen noodzaak om jou te ‘bedonderen’.

 

Eventueel kan je ook een (kleiner) bedrag voor de plaatsing (door de verkopende partij) kunnen vragen.

Betalen zij allebei een beetje mee voor het gebruik van de applicatie.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.