• 0

Direct mailing via klantenbestand excel

Beste heren/vrouwen,

 

Ik heb een grote klantenbestand aangemaakt via excel (naam, telefoonnummer, e-mailadressen etc.)

Nu wil ik graag een mailing versturen naar deze klanten.

Echter heb ik geen idee hoe ik de gegevens vanuit excel kan gebruiken om dit te realiseren.

Is er een programma waarnaar de excel gegevens moeten worden ge-exporteerd? Graag ontvang ik jullie raad hierover.

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste MNC,

 

dat hangt er vanaf met welk programma je de mailing wil doen. Er zijn speciale mailing-programma's verkrijgbaar. Als je het zelf wil doen vanuit MS Outlook kun je de adressen en aanhef etc. importeren vanuit Excel. Dit vergt wel enige handigheid.

Voor zover ik weet zijn er ook bedrijven die dit tegen niet al teveel kosten goed kunnen regelen.

 

Wellicht zijn er mailing-experts op HL?

De omgeving van de mens is de medemens.

 

(J. Deelder)

Link naar reactie
  • 0

Niet echt een ondernemersvraag, maar elkaar opweg helpen kan nooit geen kwaad vind ik.

 

Vandaag toevallig weer een aardig grote mailing op de post gedaan.

Tussen Excel en Word is tegenwoordig zeer gemakkelijk een koppeling te maken (klik in Word op 'verzendlijsten' en daarna op 'afdruk samenvoegen starten' wanneer je dan voor de 'stapsgewijze wizard' kiest hoef je enkel te doen wat er staat. Simpel!).

 

Maar het is wat mijn voorganger zegt, wat voor mailing (online, offline) en via welk programma? Daar kan namelijk nogal verschil in zitten. Maar vaak is het antwoord (how-to) ook gemakkelijk via Google te vinden.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

Een mailing per post kun je doen via Word (als je het zelf print tenminste). Functie: "Afdruk Samenvoegen".

 

Voor een mailing per e-mail zou je inderdaad een programma kunnen gebruiken, waarin jij een e-mail opstelt en deze koppelt aan de e-mailadressen uit je excel. Let wel op. Als je geen professionele software hiervoor gebruikt, maar bijvoorbeeld Outlook zoals Pianist zegt loop je het risico dat jouw internetprovider/hostingprovider deze actie herkent als Spam en je op een blacklist zet. Je kunt altijd even contact opnemen met de provider en dit overleggen. Soms kun je gebruik maken van een bulk smtp server, die speciaal bedoeld is voor bulk mailings.

Link naar reactie
  • 0

Als alles goed in Excel staat kun je er vanalles mee doen. Maar het is geheel afhankelijk wat voor mailing je wilt versturen en wat je daarvoor nodig hebt. Alleen mailadres of ook straat-postcode-plaats?

Als je per post stuurt, gaat het in een vensterenvelop waarbij de adresgegevens op papier komen of gaat er een etiketje op.

Moet naast de adresgegevens ook een regel met Geachte heer ..... erop? In dat geval heb je dus ook geslacht en achternaam nodig.

Alles is mogelijk, beetje afhankelijk van de gegevens die je hebt en wat je er mee wilt.

Link naar reactie
  • 0

Hoezo geen ondernemersvraag?

 

Ja ok, omdat het een vraag is waar je als ondernemer bij het uitwerken van een mailing ook mee te maken kan krijgen geef ik toch ook netjes een reactie? Al vind ik de vraag erg vaag gesteld, de TS zou de vraag iets verder toe moeten lichten

 

[edit] Al denk ik dat het om een online mailing gaat, aangezien het oa om verzamelde e-mailadressen gaat. Dan moet er gekeken worden naar het programma waar de mails mee gestuurd gaan worden.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.