Ik hoop dat jullie kennis en ervaring ons verder kan helpen bij het volgende plan. Wij (totaal 4 gelijkwaardige partners) zijn in juli 2012 een onderneming gestart onder een V.O.F.. Mede door de komst van de flex B.V. zijn we nu voornemens om per 1 januari 2013 verder te gaan in een B.V.. Met name de hoofdelijke aansprakelijkheid, maar bijvoorbeeld ook de uitstraling zijn voor ons de redenen voor deze overweging.
Nu is mijn vraag. Hoe kunnen we dit zo efficiënt en goedkoop mogelijk regelen?
Subvragen:
- Wat voor partij kan ons hier het beste bij begeleiden (notariskantoor)?
- Welke structuur past hier het best (holdings, b.v., etc.)?
- Waar moeten we rekening mee houden?
De volgende punten zijn van toepassing op het hele verhaal:
- 4 gelijkwaardige partners
- bestaand V.O.F. contract dient omgezet te worden naar aandeelhouderscontract
- momenteel geen vreemd vermogen
- uitkering van loon/beloning (naast winst) moet variabel kunnen geschieden (loon naar hoeveelheid arbeid/inbreng)
- wat ons betreft 4 aandeelhouders = 4 bestuurders
- momenteel nog weinig kapitaal in de onderneming aanwezig (gaat in 2013 veranderen, gezien de aanvragen die inmiddels binnenkomen).
Zoals wel duidelijk wordt uit mijn vraagstelling zijn wij erg bedreven in ons vakgebied (talent- en leiderschapsontwikkeling), maar wat minder in het hele juridische/fiscale verhaal eromheen :). Vandaar dat we hier advies bij nodig hebben.
Bottom line: We willen zoveel mogelijk risico's uitsluiten door een B.V. te worden, waarbij we zo min mogelijk geld kwijt zijn aan het overgaan naar een B.V.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
erikdefreeze
erikdefreeze
Goedemiddag,
Ik hoop dat jullie kennis en ervaring ons verder kan helpen bij het volgende plan. Wij (totaal 4 gelijkwaardige partners) zijn in juli 2012 een onderneming gestart onder een V.O.F.. Mede door de komst van de flex B.V. zijn we nu voornemens om per 1 januari 2013 verder te gaan in een B.V.. Met name de hoofdelijke aansprakelijkheid, maar bijvoorbeeld ook de uitstraling zijn voor ons de redenen voor deze overweging.
Nu is mijn vraag. Hoe kunnen we dit zo efficiënt en goedkoop mogelijk regelen?
Subvragen:
- Wat voor partij kan ons hier het beste bij begeleiden (notariskantoor)?
- Welke structuur past hier het best (holdings, b.v., etc.)?
- Waar moeten we rekening mee houden?
De volgende punten zijn van toepassing op het hele verhaal:
- 4 gelijkwaardige partners
- bestaand V.O.F. contract dient omgezet te worden naar aandeelhouderscontract
- momenteel geen vreemd vermogen
- uitkering van loon/beloning (naast winst) moet variabel kunnen geschieden (loon naar hoeveelheid arbeid/inbreng)
- wat ons betreft 4 aandeelhouders = 4 bestuurders
- momenteel nog weinig kapitaal in de onderneming aanwezig (gaat in 2013 veranderen, gezien de aanvragen die inmiddels binnenkomen).
Zoals wel duidelijk wordt uit mijn vraagstelling zijn wij erg bedreven in ons vakgebied (talent- en leiderschapsontwikkeling), maar wat minder in het hele juridische/fiscale verhaal eromheen :). Vandaar dat we hier advies bij nodig hebben.
Bottom line: We willen zoveel mogelijk risico's uitsluiten door een B.V. te worden, waarbij we zo min mogelijk geld kwijt zijn aan het overgaan naar een B.V.
Ik hoop dat jullie ons verder kunnen helpen.
Alvast bedankt,
Erik
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39019-vof-omzetten-naar-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag