De hosting van een site is verlopen. Ik heb de klant hier een factuur voor gestuurd. Deze is niet binnen 14 dagen betaald. Daarom heb ik de site direct offline gehaald.*
Vier dagen later betaalde de klant echter wel. Om de site te heractiveren wil ik kosten in rekening brengen.
De klant eist nu dat de site online wordt gezet, en dat er geen heractiveringskosten worden gerekend. Zijn argument is dat hij de algemene voorwaarden niet heeft getekend, en er sprake is van moedwillig offline houden van de site.
De algemene voorwaarden staan op mijn site vermeld. Heeft hij hier een punt?
In mijn factuur wordt overigens niet naar de algemene voorwaarden verwezen.
* deze klant heb ik voor de kantonrechter gedaagd ivm het niet betalen van factureren voor een ander project. Deze website was al gemaakt voor dit project begon (en betaald, zij het ook 4 maanden te laat).
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ebezemer
ebezemer
Hi,
Als webdeveloper zit ik met de volgende situatie.
De hosting van een site is verlopen. Ik heb de klant hier een factuur voor gestuurd. Deze is niet binnen 14 dagen betaald. Daarom heb ik de site direct offline gehaald.*
Vier dagen later betaalde de klant echter wel. Om de site te heractiveren wil ik kosten in rekening brengen.
De klant eist nu dat de site online wordt gezet, en dat er geen heractiveringskosten worden gerekend. Zijn argument is dat hij de algemene voorwaarden niet heeft getekend, en er sprake is van moedwillig offline houden van de site.
De algemene voorwaarden staan op mijn site vermeld. Heeft hij hier een punt?
In mijn factuur wordt overigens niet naar de algemene voorwaarden verwezen.
* deze klant heb ik voor de kantonrechter gedaagd ivm het niet betalen van factureren voor een ander project. Deze website was al gemaakt voor dit project begon (en betaald, zij het ook 4 maanden te laat).
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/39171-algemene-voorwaarden-ondertekenen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
14 antwoorden op deze vraag