• 0

Slogan

Als bedrijfsnaam heb ik destijds de eerste twee letters van mijn voornaam en achternaam aan elkaar gekoppeld.

Dat maakte HeRa, wat net als mijn voornaam Hermes een god is.

Dat was een bijkomstigheid, echter RA staat voor een beroep op mijn vakgebied waar ik geen diploma voor heb. Nu is het zo dat er stevig gecontroleerd wordt op misbruik van het woord accountant als je dat niet bent.

 

Voor zover ik het weet, gebruik is deze termen niet. Maar nu zit ik met een slogan in mijn hoofd, waarbij ik geen problemen mee verwacht, maar ik vraag me af of jullie het ook zo zien.

 

De slogan is "Waarom een RA als HeRa veel voordeliger is?"

 

Wat vinden jullie ervan?

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het is me duidelijk dat de slogan anders gelezen kan worden zoals bedoeld.

 

Waar het mij om gaat zijn de volgende gevallen:

- op diverse websites zoeken ondernemers een "accountant" voor het maken van een jaarrekening van een zzp-er

- bij de banken moet je een jaarrekening inleveren opgesteld door een "accountant"

- bij de IND moet je een verklaring omtrent je inkomen inleveren verklaard door een "accountant".

 

Ik zet expres het tussen aanhalingstekens, omdat als je het navraagt niet een accountant hoeft te zijn. Maar het staat er wel. In die zin is de slogan bedoeld.

Maar zeg nou zelf, als ik zeg "waarom een accountants als HERA ...." komt toch anders over.

 

Het is ook niet de bedoeling om de slogan groots te gebruiken. Eerder als voettekst op de site of zo.

De vraag is ook niet bedoeld om te concurreren met accountants.

De vraag is of ik daarmee in overtreding ben.......

 

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

 

De vraag is of ik daarmee in overtreding ben.......

 

 

Nee hoor, vergelijkende reclame mag. Het is in strikte zin niet eens vergelijkbare reclame, want je stelt een vraag zonder 'm te beantwoorden en je kan tal val sitiaties opnoemen waarin om een accountant gevraagd wordt waarbij een Hera voldoet. Je doet je niet voor als een accountant, je doet je voor als het alternatief voor een acountant. Geen verwarring, geen misleiding.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.