Geplaatst: 4 december 201212 j Pbeek 16 berichten 4 Trofeeën 1 Reputatie Graag wil ik jullie advies over het volgende: Ik ben voornemens begin volgend jaar een auto te kopen. Momenteel ben ik IB ondernemer echter een BV in oprichting is in gang gezet. Doe ik verstandig aan als IB ondernemer de auto aan te kopen of te wachten tot de BV daadwerkelijk rond maart is opgericht?
Geplaatst: 5 december 201212 j Joost Rietveld 23.2k berichten 95 Solutions 14 Trofeeën 2.5k Reputatie Moderator Valt zo niets over te zeggen! Welke auto? Brandstof? Catalosguswaarde? Nieuw of gebruikt? Kilometers per aar privé en zakelijk? Woon-werkverkeer? wat is het belastbaar in box 1 IB en wat is de te verwachten winst in de BV? Welk salaris neem je dan op? Zomaar wat vragen die van invloed zijn ;) groet Joost Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies
Pbeek
Graag wil ik jullie advies over het volgende:
Ik ben voornemens begin volgend jaar een auto te kopen.
Momenteel ben ik IB ondernemer echter een BV in oprichting is in gang gezet.
Doe ik verstandig aan als IB ondernemer de auto aan te kopen of te wachten tot de BV daadwerkelijk rond maart is opgericht?