• 0

Bewegingsagoog en verdienste uit overige werkzaamheden of eigen zaak

Hoi Iedereen,

 

Eerst wat algemene gegevens om een antwoord iets beter te kunnen geven. Ben nu momenteel fulltime werkzaam bij een werkgever in de zorgbranche als bewegingsagoog. (bruto per jaar rond de 34.000) belastbaar inkomen uit werk en woning 29.000)

Wil daarnaast nog een aantal uur bijverdienen (wekelijks) op mijn werk bij clienten. Deze clienten (om te starten minimaal 3) kopen hun zorg/sportmoment bij mij in uit hun eigen gelden. Deze wonen overigens wel allemaal op een instelling.

De werkgever is op de hoogte van het plan en geeft toestemming.

 

Weet nu wel al zeker dat ik niet aan het urenkriterium ga geraken, dus voor starters premies, ondernemersaftrek en welke zijn er nog, kom ik niet voor in aanmerking (of hebben mensen hier een andere mening over)

 

1 Mag dit nu gewoon onder het kopje overige werkzaamheden worden ingevuld?

Stel ik vraag 55 Euro per uur en hier moet nog af per uur 35 Euro voor huur accomodatie. Hoe moet ik dit dan wegschrijven want inkomen is verdiensten min kosten toch....?

 

 

2 Moet ik of mag ik me inschrijven bij de kvk?

 

3 Wanneer moet ik nu wel of juist geen rekening houden met incl of excl prijzen?

 

4 Moet ik me nog extra verzekeren tegen evt ongelukken?

 

Hoop dat iemand me een redelijk antwoord kan geven en niet....wat jij even zou moeten doen is naar de kvk gaan ;)

 

Alvast bedankt,

 

Ruud

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0
4 Moet ik me nog extra verzekeren tegen evt ongelukken?

Lijkt me wel verstandig dat je je eigen bedrijfs- en beroepsaansprakelijkheidsrisico verzekert, ja. Want jouw werkzaamheden voor eigen rekening en risico vallen uiteraard niet onder enige dekking van de werkgever en de eventuele verzekering van de instelling zelf - voorzover de instelling al aansprakelijk is - zal verhaal op de veroorzaker ( jij dus) gaan plegen.

 

Jouw eigen ongevallen- en arbeidsongeschiktheidsrisico is vermoedelijk minder spannend: je kunt terugvallen op de sociale verzekeringen en aanvullende voorzieningen in loondienst. Zolang dat jouw voornaamste bron van inkomsten is, is zelfstandige verzekering vermoedelijk niet nodig.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Weet nu wel al zeker dat ik niet aan het urenkriterium ga geraken, dus voor starters premies, ondernemersaftrek en welke zijn er nog, kom ik niet voor in aanmerking (of hebben mensen hier een andere mening over)

Ja, er is ook nog de MKB-winstvrijstelling

1 Mag dit nu gewoon onder het kopje overige werkzaamheden worden ingevuld?

Stel ik vraag 55 Euro per uur en hier moet nog af per uur 35 Euro voor huur accomodatie. Hoe moet ik dit dan wegschrijven want inkomen is verdiensten min kosten toch....?

Dat mag, maar het kan ook als winst uit onderneming, als je als ondernemer kwalificeert.

 

2 Moet ik of mag ik me inschrijven bij de kvk?

Dat kan: Een onderneming is een duurzame organisatie die deelneemt aan het economisch verkeer met het oogmerk winst te behalen.

3 Wanneer moet ik nu wel of juist geen rekening houden met incl of excl prijzen?

Als je levert aan particulieren. Wel vraag ik me af of je betaald wordt uit PGB-gelden, want dan kan de situatie anders liggen. Dan kan er sprake zijn van BTW-vrijgestelde diensten.

4 Moet ik me nog extra verzekeren tegen evt ongelukken?

Een beroeps(bedrijfs)aansprakelijkheidsverzekering lijkt mij niet verkeerd, laat ik verder graag aan de verzekeringsexperts over.

 

www.kubus.nl (administratie en belastingen)

Link naar reactie
  • 0

Hoi Iedereen,

 

2 Moet ik of mag ik me inschrijven bij de kvk?

 

Wat raden jullie dan aan voor de start in het eerste jaar? Eerst starten en belastingen invullen bij inkomsten overige werkzaamheden of gelijk kvk. Zo Ja kvk, met welke extra zaken moet ik dan nog rekening houden?

 

3 Wanneer moet ik nu wel of juist geen rekening houden met incl of excl prijzen?

 

Wil in eerste instantie geen gebruik maken van pgb klanten omdat dit lastiger is (natura/activerende begeleiding en verantwoording richting MEE kantoren e.d.°

 

Alvast weer bedankt voor jullie snelle reactie,

 

Ruud

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.