• 0

Pand huren waarop inzetten

Beste leden,

 

Wij hebben een pand op het oog, dit betreft een bedrijfsruimte met 40 m2 kantoor en 40 m2 opslag. Het betreft een nieuwbouwproject in de randstad welke vorig jaar (2011) opgeleverd is. Tot de dag van vandaag is er slechts één van de 8 units verhuurd en staat de rest al die tijd al leeg. Er wordt een maand bedrag gevraagd van circa 800 euro per maand en ik denk zelf dat er aan deze prijs wel wat aan te doen is? Er wordt een huurtermijn van 5 jaar gesteld, maar daar gaan wij niet aan beginnen in deze tijden. Zelf wil ik inzetten op 1 jarig contract met een opzegtermijn van 2 maanden + 2 á 3 huurvrije maanden.

 

Wat zouden jullie neerleggen bij de verhuurder? Ik snap wel dat ze de huurprijs niet kunnen en willen verlagen gezien de waarde van het pand, maar er moet ergens toch een grens zijn dat de leegstand te lang gaat duren?

 

Met vriendelijke groet,

 

Erwin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

in alle eerlijkheid sta ik er verbaasd van dat verhuurders hier (ik zit niet in jouw regio) heel stug vasthouden aan de huurprijs, ze willen wel tegemoet komen in huurvrije periode of een korting in de eerste jaren. Maar ik vind zelf de prijs waar je straks voor huurt veel belangrijker. (tenminste als je doel is er lang te blijven zitten)

 

Er staat hier ook veel leeg. Het lijkt of vastgoedmaatschappijen nu eenmaal een prijs in gedachte hebben, op basis daarvan hebben ze natuurlijk hun berekeningen gemaakt bij bijv de bouw van een pand en dat moet het dus zijn. Heel raar als het al jaren leeg staat, tijden veranderen nu eenmaal.

 

Ik zou het zeer zeker proberen, mits je wel echt bereid bent ervan weg te lopen, want dat merken ze snel aan je.

Link naar reactie
  • 0

Misschien toch leuk als opsteker: naast de behoorlijke verlaging van de maximale huurprijs, hebben we nu ook nog een korting in het eerste en tweede jaar en gaat de indexering in het 3e jaar in, ipv meteen.

 

Ik heb de onderhandelingen uitbesteed aan manlief nadat ik de verlaging had bedongen, de overige zaken heeft hij dus bedongen. Hij zit al jaren in de koehandel (letterlijk), die onderhandelt nog over de laatst 10 cent.

 

Daarnaast kun je ook onderhandelen over huurvrije periode, dus er zijn genoeg aspecten om over te onderhandelen.

 

Oh ja, ik had ook een mogelijkheid van opzeggen na 2 jaar gekregen, dat lijkt me vrij belangrijk als startende ondernemer, just in case (natuurlijk gaat het lopen als een trein, ik doe het puur met het oog op die enorme bedrijfshal die ik dan nodig ga hebben ;-))

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben nu serieus gereageerd op een pand.Nu blijk dat de verhuurders toch nog behoorlijk stug zijn ondanks dat de units die hij heeft allemaal leeg staan. Wij hebben een voorstel gedaan, hierop hebben we een voorstel terug gehad en gisteravond heb ik een nieuw voorstel gestuurd. Ben benieuwd.

Link naar reactie
  • 0

Hij is nu redelijk akkoord met de meeste van onze voorwaarden.

 

We beginnen met een 1 jarig contract met een huurvrijemaand en een opzegtermijn van 2 maanden + contract gaat pas in op 1 maart, maar we krijgen de sleutel als alles rond is. Oftewel als we eind van deze maand alles rond hebben, dan krijgen we de sleutel.

 

Voor het vervolg contract wilde hij een verlening van 3 jaar en een opzegtermijn van 1 jaar. Ons voorstel was verlengen met een jaar en opzegtermijn van 4 maanden. Zijn tegenbod is verlengen met 1 jaar en opzegtermijn van 6 maanden. Misschien zeg ik dat we akkoord zijn als we er tussenin gaat zitten op 5 maanden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.