jeroenwilbrink

Junior
  • Aantal berichten

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe

jeroenwilbrink's trofeeën

  1. Ik werk sinds een maand als ZZP'er voor verschillende werkgevers, maar nu wil één werkgever dat ik voor verschillende dingen die ik voor hem doe (ik doe diensten voor deze werkgevers) een factuur met btw en voor andere dingen die ik voor hem doe met btw. Hoe werkt dit, mag dat? En een andere werkgever, stuur ik hem een factuur met of zonder btw? Ik heb net 3 jaar een bedrijf gehad waar ik producten verkocht met 21% btw en betaalde mezelf loon uit de winst. En bij dat bedrijf heb ik begin van dit jaar nog gebruik gemaakt van de zelfstandigenaftrek. Mag ik dat nu ook voor dit bedrijf doen aangezien ik in december 2014 dus gewerkt heb? Ik heb niet aan dat urencriterium voldaan van 1200 uren aangezien ik net een maand bezig ben.
  2. Heb met bedrijf op papier akkoord dat hij het product aan mij verkoopt. Nu lijkt het er toch op dat hij het niet aan mij wil verkopen maar ik wil het toch hebben. Is het veel gedoe om via de rechter af te dwingen dat hij het product toch aan mij verkoopt en kan ik beter op zoek naar nieuwe aanbieder?
  3. Wij moeten over 2 weken onze winkel opleveren na de verhuur periode. Het winkelpand is casco gehuurd en wij hebben twee radiatoren netjes verwijderd om plaats te maken voor winkelstellingen. Nu eist de verhuurder dat wij de radiatoren weer terugplaatsen, maar volgens mij houdt casco in dat je dat dus niet hoeft te doen. Ik doe het dus ook liever niet. Moet ik het doen?
  4. Met een bedrijf heb ik een mondelinge overeenkomst over de verkoop van een aantal dingen van ons bedrijf. Nou wil ik even dingen op papier hebben en ik heb het bedrijf voorgesteld om een mail toe te sturen met de opsomming wat wij verkopen aan hen en voor welke prijs. Waar moet deze email aan voldoen zodat deze rechtsgeldig is en hoeft dit bedrijf alleen te reageren met ik ga akkoord met deze mail?
  5. 400 a 500 per maand lijkt mij het meest realistisch en als ze daar niet mee akkoord gaan dan zoek je wat anders. Er zijn trouwens anti-kraak ook veel mooie bedrijfsruimtes te huren voor maar 100 tot 200 euro per maand.
  6. Het huurcontract voor mijn bedrijfsruimte loopt over een jaar af. Nu wil ik iets meer dan een jaar van te voren mijn bedrijfsruimte opzeggen met een aangetekende brief, maar wat moet er in die brief staan? Wil wel zeker weten dat ik niet meer aan deze ruimte vast zit. Iets van: Bij deze wil ik graag mijn contract opzeggen voor de bedrijfsruimte dat ik huur tot 01-01-2013? En het aangetekend versturen, maak ik een kopietje van de brief en niet ik het bewijs van versturen aan de kopie vast? Is dat voldoende bewijs om aan te tonen dat ik het aangetekend heb verzonden?
  7. Bedrijvengidsen zijn als linkbuilding meestal wel goed.
  8. Worden beslissingen over relatiegeschenken door bedrijven niet veel vroeger in het jaar genomen?
  9. hoe lang loopt het nog? misschien onderhandelen om voor een bepaalde afkoopsom er sneller uit te gaan? Alternatief je openingstijden beperken en een par-time baan erbij zoeken? Andere handel erin, beetje outlet-idee. Opheffings-verkoop houden en de ramen dichtplakken met kranten als je echt aan je contract gehouden wordt. Wordt de verhuurder vaak ook niet vrolijk van. Leegstand wordt inderdaad een steeds groter probleem in winkelstraten. Alleen de echte A locaties worden vaak nog volledig verhuurd, gewoon omdat er altijd nog mensen zijn die het toch willen proberen. Het huurcontract loopt nog iets langer dan een jaar. Ik ben bang dat ze niet onder de indruk raken van een opheffingsuitverkoop en het dichtplakken van ramen aangezien ze nu al leegstand van meerdere winkels hebben. Het liefst koop ik het contract af met een aantal maand huur + de borg en krijg ik een of twee maand de tijd om mijn voorraad te verkopen.
  10. Ik heb een tweejarig huurcontract voor een winkel in een dorp. Nu gaat het vanaf het begin al niet heel goed, maar het wordt met de maand minder. Sinds een aantal maanden staan er een aantal winkels leeg in onze winkelstraat, wat niet goed is voor het aanzicht van onze winkelstraat. Sinds die winkels leegstaan en de btw omhoog is gegaan is het bij ons alleen maar minder geworden. Ik loop niet achter met betalingen van huur en de betaling van leveranciers, maar dat komt omdat ik er geleend geld van familie bij doe. Wij zouden onszelf niet kunnen bedruipen als we alles alleen van de huur zouden moeten betalen. Dan zouden we failliet gaan. Nou wil ik van ons huurcontract af omdat de huur eigenlijk veel te hoog is voor het aantal mensen dat door onze straat loopt en dat wordt ook bevestigd door die winkels die maar leeg blijven staan. Als ik geen prive geld erbij blijf doen zou ik failliet gaan maar ik wil niet failliet gaan. Ik wil in goed overleg met de verhuurder van mijn huurcontract afkomen. Wat zou een goede manier zijn om via goed overleg met de verhuurder tot een beëindiging van het huurcontract te komen? Wat zou een goede strategie zijn om hen te benaderen?
  11. Nee tuurlijk. Maar een standaard tempplate installeren samen met wat plugins doe je wel in een uurtje. Ik zal even op freelance.nl kijken, bedankt voor de tip.
  12. Ik ben op zoek naar programmeurs die wat dingen kunnen tweaken met magento en wordpress ecommerce. Ik kan het zelf wel installeren en een aantal plugins installeren. Ik zoek dus iemand die wat dingen kan veranderen aan templates etc. Ik zoek eigenlijk zzp'ers of kundige studenten die wat bij willen verdienen die gewoon goed werk leveren voor niet al te veel geld. Als ik bijvoorbeeld op Marktplaats zoek vind ik alleen bedrijven die voor 500 tot 1000 euro een simpele wordpress tempplate opleveren.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.