• 0

Prachtig Projectmanagement

http://www.basecamphq.com

 

Wat een prachtig projectmanagement programma!

(soms allitereer je per ongeluk ;-)

 

Ik heb wel eens *getracht* te werken met open source dingen, en rondgekeken op betaaldingen (demo/testperiode) maar die ontberen allemaal die hiërarchie in informatie, de interface die tenminste ergens op lijkt (sorry, Nerds die zo hard werken aan PM tools ;-)

Er hangt een revenuemodel aan (19/39/59 dollar per maand).

 

Kent iemand een Nederlands equivalent hiervan (dus ook kwalitatief en qua 'mooi' gelijkwaardig?)?

 

Je kunt bij Basecamp trouwens gratis een 1-project Basecamp 'runnen'.

 

Ik vraag me af of jullie denken dat er in NL markt zou zijn voor een (NL-talig!) equivalent.

 

Groet

Annedien

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vraag me af of jullie denken dat er in NL markt zou zijn voor een (NL-talig!) equivalent.

 

Ja die behoefte is volgens mij groter dan alleen maar een CRM systeem.

 

Punt is inderdaad dat een ieder weer zijn eigen voorkeuren van een project management systeem heeft, waarom moeten er nou weer 20 verschillende commerciële en 30 Open Source oplossingen zijn? Zucht! gisteren vernomen dat iemand weer nog zo'n wiel gaat uitvinden, stop toch met maken van dit software, ga het gebruiken!

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat uiteindelijk de bottom line is, dat een projectmanagement systeem goed toegankelijk moet zijn (niet alleen voor de heren/dames projectleiders) en overzicht moet bieden in communicatie en voortgang.

 

Het gros van de projectmanagement systemen te ver in de gemiddelde behoefte van een huis-tuin-keuken project en "begraaft" hiermee de motivatie om met dit soort systemen te werken.

 

Werken in projecten wordt door medewerkers in beginsel als "lastig" en extra werk gezien.

Door het gebruik van de verkeerde projectmanagement methode en eventuele tool, wordt er in de bekende projectmanagement valkuilen gestapt.

De heersende bedrijfscultuur t.a.v. het nakomen van afspraken en deadlines is onlosmakelijk verbonden hieraan.

Link naar reactie
  • 0

Een gedachtenspinsel voortkomend uit de bovenstaande post: zou je een eenvoudig projectmanagement tool in de vorm van een weblog kunnen gieten?

 

Op de een of andere manier is een weblog redelijk laagdrempelig, zowel om te lezen als om bij te houden. Met tags zou je projecten kunnen definieren, maar ook medewerkers en taken. 1 klik zou dan genoeg zijn. Bovendien kun je een rss-feed voor elke individuele medewerker maken (ook weer op basis van die tags).

Link naar reactie
  • 0

Wij gebruiken ook al een lange tijd Basecamp en zijn erg tevreden.

 

Sterker nog wij gebruiken de technologie waarop dit systeem is gebaseerd om een complete ondernemingsbackend te ontwikkelen.

 

Dus Dashboard, Catalog, Relationships, Transactions, Fulfillment, Support, Web. Alles dat een moderne ondernemer nodig heeft om uit de voeten te kunnen :).

 

Interface wordt vergelijkbaar met die van Basecamp en daarnaast ook direct in meerdere talen.

 

Wij zoeken nog beta-klanten, dus fans van Basecamp zijn welkom.

 

Vriendelijke groeten,

Danny de Wit

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je project management wil doen, gewoon aanmelden voor Basecamp. :)

 

Wij richten ons op de rest, dus Web, CRM, ERP enzovoort.

 

Uiteindelijk alles, maar de modules worden stapsgewijs toegevoegd.

We bouwen wel een connector in naar Basecamp voor Fulfillment.

 

Dus als je een dienstverlenend bedrijf bent, maakt hij automatisch je projecten aan enzo.

 

Beta-klanten, krijgen in ruil voor hun deelname tijdens de ontwikkeling een lifetime korting op het systeem.

 

Ik heb de specs voor je (stuur aub even een mailtje ofzo), maar indien je alleen project management nodig hebt, gewoon Basecamp doen.

 

Vriendelijke groeten,

Danny de Wit

 

 

Link naar reactie
  • 0

basecamp versus actiemonitor.nl

 

Hoi,

Even een opmerking :)

 

Ik vind het grote voordeel van www.actiemonitor.nl ten eerste dat het een Nederlandse interface heeft en ook gratis te gebruiken is.

De Nederlandse interface blijkt stukken laagdrempeliger, zeker als er minder ervaren projectdeelnemers zijn binnen een project.

 

Ten tweede (nog belangrijker) is, dat de gratis versie van Basecamp geen beveiligde data verbinding kent en de gratis versie van actiemonitor.nl wel.

Ik ben van mening dat projectdata altijd secure moet zijn, zeker bij (online) projectmanagement.

 

Groeten

Hugo

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 70 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.