• 0

Hoe jaag je het snelst je klanten weg?

Dit soort engnekkerij vind ik absoluut idioot. Je kan toch nooit als serieus zakenman/vrouw overkomen als je "rijk" moet worden door mensen op te lichten?

 

* Dinsdag, 16 Juli 2002 - Weer spookfacturen voor internetsites

 

Het internetbedrijf www.biztelefoongids.com heeft de afgelopen weken tal van spookfacturen verstuurd naar bedrijven voor vermelding op haar site. Vorig jaar moest er 589,05 gulden betaald worden, dit jaar moeten bedrijven 295,12 euro storten. Op de factuur staat in kleine letters 'dit is een aanbieding en geen factuur'.

[bron emerce] http://www.emerce.nl/archives/nieuws/Regelgeving/14135.html

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Is toch bizar dat er met dit soort initiatieven nog zoveel geld verdiend wordt.

 

Er wordt maar weer eens benadrukt hoe belangrijk het is je administratie op orde te hebben!

 

Succes mensen.....en vergeet niet de kleine lettertjes te lezen!

 

Kanban

Link naar reactie
  • 0

Welkom in de echte wereld, waar slechte mensen in rondwandelen en gemene plannetjes verzinnen!

 

Die mensen maken 'gebruik' van een 'gat in de markt', de neiging van mensen om niet goed op te letten !

Het mes snijdt aan twee kanten. Deze clubs doen het opzichtig, wij betalen ook veel te veel voor dingen omdat we niet goed opletten. Alleen hebben we dat lang niet altijd in de gaten.

 

Link naar reactie
  • 0

Hi Annedien,

 

Helemaal eens. Zolang wij in onszelf steeds meer normen laten vervagen, en daarmee onze organisaties dat ook doen alleen nog grootschaliger, is de oplichterij niet van de lucht. Kijk naar de invoering van de Euro. Hoe belachelijk sommigen de prijzen hebben verhoogd in de verwachting dat mensen het toch niet goed kunnen omrekenen. Misschien gaat zo het kapitalisme a la Marx wel ten onder denk ik nu.

De hebzucht naar nog sneller nog meer. Maar over wiens rug? Dacht je dat wat in US gebeurt hier niet aan de orde van de dag is. Waarschijnlijk minder opzichtig. Het is alleen afwachten tot hier de bom knalt. Accountants worden hier ook onder druk gezet om in ruil voor 1 ton omzet extra een oog dicht te doen.

 

Vandaag nog wordt ik gebeld door iemand die mijn bedrijf op een internetsite wil hebben. Het verhaal dat verteld wordt is vrijwel identiek aan het verhaal dat ik 2 maanden terug met een accountmanager van de Gouden gids voerde. Ra, Ra. Echter hier gaat het om een vermelding op een site die mij even (blijkt later uit de orderbevestiging die ik maar even moet paraferen en retourneren) E 80 per maand gaat kosten. 80 Euro!!

Of wat dacht je van een bedrijf dat facturen rondzendt voor zogenaamde patentregistratie fees. Zo nauwkeurig en trouwwekkend dat je 2x moet kijken om er niet in te tuinen.

 

Als je organisatie groter is en je niet zelf meer het overzicht hebt, en je mensen minder betrokken zijn dan ze zouden moeten zijn, dan hebben dit soort oplichters vrij spel. Dus moeten we terug naar menswaardige organisaties. Interesse. Kijk hier verderop dan eens bij NP.

 

Groeten Pieter

 

Live Life Lovingly and Grow!!

Link naar reactie
  • 0

Terug naar menswaardige organisaties! Dat klinkt als muziek in de oren. Misschien is "terug" niet helemaal terecht want was het vroeger nou zo geweldig? Ik wordt helemaal warm van een stukje idealisme wat je na wilt streven. Ik ben er van overtuigd dat idealisme heel goed samen kan gaan met commercie. Veel mensen denken al snel aan geiten-wollen-sokken culturen e.d. maar dat is veel te kortzichtig. Uiteindelijk wil een echte ondernemer toch zijn bijdrage leveren aan de maatschappij. Dat stelletje oplichters die hierboven worden aangehaald zijn geen ondernemers. Zij missen nou juist de essentie.....de maatschappij waar wij allen deel van uit maken. Een maatschappij waarin we het met zijn allen zo gezellig en efficient mogelijk moeten maken.....AMEN!

 

Kanban

 

Ps. Laten we niet vergeten uit te gaan van de goedheid van de mens. Alert moet je altijd blijven!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat je op zich bijna niet over deze issues kunt praten zonder terecht te komen bij in het algemeen 'de aard van het beestje', de mens. Ik ben niet alleen ondernemer maar ook consument -en mijn consumentgedrag beïnvloedt weer het gedrag van de mensen die me geven wat ik (schijnbaar) wil hebben. Ik zag dat mijn Adidas sneakers gemaakt zijn in Vietnam...ga ik me toch afvragen of dit in een sweatshop gemaakt is of 'netjes', maar terug naar de winkel ga ik niet om opheldering te vragen. Ik loop niet op sandalen van vlas; zou waarschijnlijk wel beter zijn. (Adivlas... ik zeg dat wel zo, maar eigenlijk zou het me niet verbazen als een A-merk binnenkort eco-schoeisel op de markt gaat brengen...)

 

Suggesties over 'hoe het beter kan' zijn trouwens meer dan welkom in mijn inbox, www.impulsant.nl/MTWABP (Make The World A Better Place...mijn manier om iets te doen met het gevoel dat alleen 'zaken doen' me geen voldoening schenkt) zoekt nog inhoud, vulling en visie.

 

Mensen die geiten wollen sokken suf vinden zijn misschien ook een beetje kortzichtig- althans, ik vind het een typische logica om een bewustere manier van ondernemen te promoten door te stellen dat het heus geen geiten-wollen-sokken achtige culturen zijn. Dit gaat ten koste van mensen die geitenwollen sokken dragen. En ik meen dit overigens serieus.

Een maatschappij die gezellig is, is volgens mij één waarin de grondstof van je sokken niet relevant is.

En hoewel ik natuurlijk wel begrijp welke cultuur je ermee aanduidt, denk ik dat we van deze groep mensen die een andere leefstijl propageren toch één en ander kunnen leren.

Ik snap je wel hoor! ;)

 

Geitenwollensokken is sponsored by Reebok *.

 

De verandering die plaatsvindt is een langzame, maar gelukkig wel al merkbaar. Hoewel ik begrippen als 'groene stroom' (verbrande kippemest is nog nooit zo charmant gemarket) op z'n minst opmerkelijk te noemen vind is het wel tekenend voor de verschuiving in het consumentengedrag. Een goeie zaak!

 

Ik vind het overigens ook een fantastische thread dit!

 

Groet,

Annedien

 

 

(*disclaimer: No, it's not, it's a joke)

 

ps: mijn sokken zijn van katoen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Iderdaad een interesting threat. Ik loop al een tijdje te bedenken hoe ik mijn interesse voor commercie kan gaan combineren met een stuk idealisme. Er zijn mensen die zeggen dat dat niet samenkan maar ik weet zeker dat er manieren zijn waarop je en commercieel bezig kunt zijn en de maatschappij een handje kunt helpen zodat het ook voor de ongelukkigen onder ons wat beter wordt.

 

Ik wil niet alleen maar blindstaren op materie, status, enz. Dat is zo vergankelijk. Ik wil dat mensen kunnen zeggen.....die gozer....das een goed mens!

Je kunt ook te idealistisch zijn en de realiteit uit het oog verliezen....dat noem ik geitenwollensokken waar de tenen uitsteken. Die moeten gestopt worden.

 

Uiteindelijk leven we toch voor elkaar. Het in stand houden van de mensheid, onderdeel zijn van de natuur. Arrogantie voortgekomen alleen uit ons denkvermogen. Misschien is dat wel een fout van de natuur...of bestaan die niet?

 

Het is laat, kijk naar de sterren en denk................

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.