Ga naar inhoud

Buitenlandse bank voor natioanle betalingen bij e-commerce PSP

Geplaatst:

Devlinx

Ik merk dat onze klanten afhaken na een bestelling in onze webshop. Daarnaast krijg ik er ook regelmatig vragen over.

Het betreft het volgende:

 

Veel van onze klanten kiezen voor een storting/overboeking als betaalwijze. Onze PSP Docdata stuurt dan netjes een email met de betalingsgegevens. Echter, in deze betalingsgevens staat dan vervolgens dat men het bedrag moet over maken naar een rekeningnummer van de Deutsche Bank. En dat veroorzaakt wantrouwen, aangezien wij een normaal nederlands bedrijf zijn.

 

Met Docdata heb ik daarover contact opgenomen. Het blijkt dat het idd gaat om een rekeningnummer bij de Deutsche bank.

Men is ook niet voornemens om er iets aan te doen en ik was de eerste die erover klaagde.

Het is welliswaar een nederlands rekeningnr, dus men hoeft nog niet met IBANs en dergelijke te knutselen, maar onze klanten verwachten toch gewoon een ING, ABN, RABO of andere nederlandse bank om de betaling naar te storten. Klanten die erover bellen kunnen we het wel uitleggen, maar de klanten die niet bellen die zijn we gewoon kwijt.

 

Heb ik hier een punt? Van docdata mag ik, als 'full service e-commerce company' toch wel verwachten daarover na te denken en gewoon een rekening aan te houden bij een traditionele nederlandse bank.

 

Gr

Devlinx

Suscipere et finire

Featured Replies

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Kun je niet als men kiest voor overboeken daar een uitleg over geven? Het is niet heel handig van DocData, maar ze doen natuurlijk niets verkeerds, en met de aantallen betalingen die zij moeten afhandelen kan ik me voorstellen dat je nog wat kritischer gaat kijken naar welke bank je kiest. Als dat dan een minder bekende blijkt te zijn snap ik dat wel.

Geplaatst:

TwaBla

 

Waarom geen duidelijke kopregel gebruikt?

 

Dan is je probleem ook sneller opgelost.

 

Meteen twee webcare teams wakker!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Frans Sijtsma

Het is mogelijk dat DocData eerst bij de ABN zat, maar omdat dat onderdeel is overgenomen door Deutsche Bank, de betalingen op die manier zijn meegegaan.

 

Gold voor ons ook als direct aangeslotene bij abn en was/is reden om dit binnenkort te wijzigen (niet vanwege de naam trouwens, maar vanwege de ellende die we met ze hebben)

 

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.