Wij verkopen product x erg goed rond 200 kg per week, een diepvries product. De verkoop stijgt ieder jaar met 10/20%.
Inkoop per kilo 2,25 ex 21% btw. verkoop per kilo 3,65 incl btw.
Marge niet zo best, maar we houden ons aan de advies verkoop die op internet staat.
Wel hebben we er speciaal 2 vriezers voor draaien. (30,- afschrijving per maand)
Nu heeft de groothandel/fabrikant waar wij het kopen de afspraak gemaakt met ons om geen andere winkel als verkoop punt te gebruiken dan ons. Dit werkt al jaren, af en toe bellen ze ons of een winkel erbij mag, maar als wij dit te dichtbij vinden doen we het niet en leveren hun ook niks aan die andere winkel.
Ondanks de slechte marge, een prima afspraak.
Nu zag ik per toeval op MP een adv van een concurent die deze producten aanbood.
Prijs 2,99 en bij 10 stuk de 11de gratis. (zeg maar 2,70 incl 21% btw)
Ik heb de volgende dag maar even met de fabrikant gebeld, en de adv per fax gestuurd.
Hun waren net zo verbaast als dat ik was toen ik het zag.
Ze verkochten het zeker niet aan hun, want bedrijven die ver onder de prijs gaan stoppen ze met leveren.
Ze zeiden: tja lastig, maar we kunnen er niet echt iets aan doen. sorry.
De vraag: Wat zou jij doen ?
(meer info nodig? vraag maar)
ook in prijs omlaag
wachten tot klanten klagen en dan in de prijs mee omlaag
Gehele merk eruit gooien
Dit merk vervangen voor een ander merk, als zijn andere merken minder bekend.
deel van klanten hier afhalen en overzetten naar ander merk, zodoende de druk verminderen
een bestelling plaatsen bij de concurent en zo achterhalen waar dit weg komt en die info doorspelen naar fabrikant.
of ....
Daar dit product 4% van mijn omzet is zou ik dat wel kunnen missen, maar deze klanten kopen ook andere spullen bij mij, en dit product is dagelijkse voeding voor hun dier en bezorgt ons veel trafic.
Ook sta ik op het punt een vriescel te kopen van 4k. en nieuwe winkel vriezers 1,5k.
Hiermee zou ik een grotere voorraad hebben en de klanten beter en sneller kunnen leveren (nu is het af en toe op en komt het de volgende dag pas, dus klant moet 2x terug komen)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
MBos
MBos
Goeden dag allen,
Wij verkopen product x erg goed rond 200 kg per week, een diepvries product. De verkoop stijgt ieder jaar met 10/20%.
Inkoop per kilo 2,25 ex 21% btw. verkoop per kilo 3,65 incl btw.
Marge niet zo best, maar we houden ons aan de advies verkoop die op internet staat.
Wel hebben we er speciaal 2 vriezers voor draaien. (30,- afschrijving per maand)
Nu heeft de groothandel/fabrikant waar wij het kopen de afspraak gemaakt met ons om geen andere winkel als verkoop punt te gebruiken dan ons. Dit werkt al jaren, af en toe bellen ze ons of een winkel erbij mag, maar als wij dit te dichtbij vinden doen we het niet en leveren hun ook niks aan die andere winkel.
Ondanks de slechte marge, een prima afspraak.
Nu zag ik per toeval op MP een adv van een concurent die deze producten aanbood.
Prijs 2,99 en bij 10 stuk de 11de gratis. (zeg maar 2,70 incl 21% btw)
Ik heb de volgende dag maar even met de fabrikant gebeld, en de adv per fax gestuurd.
Hun waren net zo verbaast als dat ik was toen ik het zag.
Ze verkochten het zeker niet aan hun, want bedrijven die ver onder de prijs gaan stoppen ze met leveren.
Ze zeiden: tja lastig, maar we kunnen er niet echt iets aan doen. sorry.
De vraag: Wat zou jij doen ?
(meer info nodig? vraag maar)
ook in prijs omlaag
wachten tot klanten klagen en dan in de prijs mee omlaag
Gehele merk eruit gooien
Dit merk vervangen voor een ander merk, als zijn andere merken minder bekend.
deel van klanten hier afhalen en overzetten naar ander merk, zodoende de druk verminderen
een bestelling plaatsen bij de concurent en zo achterhalen waar dit weg komt en die info doorspelen naar fabrikant.
of ....
Daar dit product 4% van mijn omzet is zou ik dat wel kunnen missen, maar deze klanten kopen ook andere spullen bij mij, en dit product is dagelijkse voeding voor hun dier en bezorgt ons veel trafic.
Ook sta ik op het punt een vriescel te kopen van 4k. en nieuwe winkel vriezers 1,5k.
Hiermee zou ik een grotere voorraad hebben en de klanten beter en sneller kunnen leveren (nu is het af en toe op en komt het de volgende dag pas, dus klant moet 2x terug komen)
www.jumper-bussum.nl / www.degooisediersuper.nl
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40067-concurent-duikt-onder-de-prijs/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
39 antwoorden op deze vraag