Ik sta op het punt om in te stappen in een nieuwe BV. In deze BV zal uiteindelijk samen met 3 andere ondernemers worden geparticipeerd. Verdeling is iedereen 25%. Om hierin te participeren ga ik een Beheer BV opzetten (de andere 3 ondernemers bezitten er al een).
Aandeelhouder 1: Producent
Aandeelhouder 2: Operationeel (ik)
Aandeelhouder 3: Operationeel
Aandeelhouder 4: Marketing
Bedrijf: Nieuw bedrijf waarin aandeelhouder 1 t/m 3 al langer zaken doen, maar samen iets geheel nieuws op gaan zetten. Aandeelhouder 1 produceert.
Aandeelhouder 2 en 3 gaan samen zorgen voor de dagelijkse gang van zaken met het aansturen van personeel.
Aandeelhouder 4 gaat het hele marketing en concept gebeuren op zich nemen.
Aandeelhouder 1 behoeft geen management fee aangezien hij aan zijn productie al x% verdient. De andere drie aandeelhouders behoeven dit wel aangezien zij er niet zo'n voordeel aan overhouden.
Mijn vragen:
1. Wat is een eerlijke en goede management fee voor aandeelhouders 2, 3 en 4?
2. Wat is een eerlijke verdeling qua winst? (hierin zal aandeelhouder 1 ook mee willen delen uiteraard)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
FerryL
FerryL
Beste HL-ers,
Ik sta op het punt om in te stappen in een nieuwe BV. In deze BV zal uiteindelijk samen met 3 andere ondernemers worden geparticipeerd. Verdeling is iedereen 25%. Om hierin te participeren ga ik een Beheer BV opzetten (de andere 3 ondernemers bezitten er al een).
Aandeelhouder 1: Producent
Aandeelhouder 2: Operationeel (ik)
Aandeelhouder 3: Operationeel
Aandeelhouder 4: Marketing
Bedrijf: Nieuw bedrijf waarin aandeelhouder 1 t/m 3 al langer zaken doen, maar samen iets geheel nieuws op gaan zetten. Aandeelhouder 1 produceert.
Aandeelhouder 2 en 3 gaan samen zorgen voor de dagelijkse gang van zaken met het aansturen van personeel.
Aandeelhouder 4 gaat het hele marketing en concept gebeuren op zich nemen.
Aandeelhouder 1 behoeft geen management fee aangezien hij aan zijn productie al x% verdient. De andere drie aandeelhouders behoeven dit wel aangezien zij er niet zo'n voordeel aan overhouden.
Mijn vragen:
1. Wat is een eerlijke en goede management fee voor aandeelhouders 2, 3 en 4?
2. Wat is een eerlijke verdeling qua winst? (hierin zal aandeelhouder 1 ook mee willen delen uiteraard)
3. Waar moet ik verder op letten?
Alvast enorm bedankt!
Groet,
Ferry
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40136-management-fee-en-waarop-te-letten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag