ik ben van plan om een eigen bedrijf (webwinkel) te starten. Dit zal ik gaan doen naast mijn fulltimebaan van 40 uren. Dus in de avonduren en in het weekend.
Met de onzekere tijden waarin we nu leven ben ik mij aan het inlezen wat de gevolgen zijn als ik bijv ontslag krijg voor mijn baan van 40 uren.
Stel dat ik naast mijn fulltimebaan van 40 uren in totaal 15 uren per week bezig ben met mijn eigen bedrijf.
Vervolgens krijg ik ontslag en vraag ik een uitkering aan o.b.v. de 40-urige baan die ik had.
> Vraag 1: word ik in dit geval gekort op mijn uitkering, omdat ik ook nog 15 uren bezig ben met mijn eigen bedrijf? Zo ja, is mijn uitkering dan gebasseerd op 70% van 25 uren loondienst ? (40 -/- 15 uren besteed aan eigenbedrijf)
> Vraag 2: stel ik ga - na mijn ontslag - in plaats van 15 uren in totaal 20 uren per week besteden aan mijn eigen bedrijf. Krijg ik dan een uitkering op basis van:
a) 70% van 35 uren (40 -/- 5 "meer uren" besteed aan eigen bedrijf) of
b) 70% van 20 uren (40 -/- 20 uren besteed aan eigen bedrijf) of
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dj
dj
Hallo allemaal,
ik ben van plan om een eigen bedrijf (webwinkel) te starten. Dit zal ik gaan doen naast mijn fulltimebaan van 40 uren. Dus in de avonduren en in het weekend.
Met de onzekere tijden waarin we nu leven ben ik mij aan het inlezen wat de gevolgen zijn als ik bijv ontslag krijg voor mijn baan van 40 uren.
Stel dat ik naast mijn fulltimebaan van 40 uren in totaal 15 uren per week bezig ben met mijn eigen bedrijf.
Vervolgens krijg ik ontslag en vraag ik een uitkering aan o.b.v. de 40-urige baan die ik had.
> Vraag 1: word ik in dit geval gekort op mijn uitkering, omdat ik ook nog 15 uren bezig ben met mijn eigen bedrijf? Zo ja, is mijn uitkering dan gebasseerd op 70% van 25 uren loondienst ? (40 -/- 15 uren besteed aan eigenbedrijf)
> Vraag 2: stel ik ga - na mijn ontslag - in plaats van 15 uren in totaal 20 uren per week besteden aan mijn eigen bedrijf. Krijg ik dan een uitkering op basis van:
a) 70% van 35 uren (40 -/- 5 "meer uren" besteed aan eigen bedrijf) of
b) 70% van 20 uren (40 -/- 20 uren besteed aan eigen bedrijf) of
c) 70% van 40 uren?
Alvast bedankt voor de reacties!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40181-eigen-bedrijf-webwinkel-en-een-uitkering/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
30 antwoorden op deze vraag