• 0

administratie tool

Omschrijving van je concept:

Goedemiddag mijn naam is Timothy en ik ben een bedenker en projectleider van een nieuwe administratie tool.

 

Zelf ben ik opzoek gegaan naar een tool die mijn administratie tegemoet komt en daarbij ervoor zorgt en dat ik vertrouwen heb in hun databeleid en privacybeleid. Omdat ik verschillende tools vond, maar deze niet kon combineren bedacht ik om zelf een gehele administratieve tool te maken. Hierbij moet je denken aan documentbeheer, relatiebeheer, boekhouding, inventaris, facturatie, offertes, etc.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik ben hierna begonnen met het opzetten van een team, hiervoor heb ik goede mensen verzameld die nauwkeurig ontwikkelen. We zijn nu een half jaar verder en de basis applicatie is gemaakt. We hebben eerst een kernfunctionaliteit gemaakt, om te testen hoe het systeem moet werken. Op dit moment is nu de basis gelegd van de boekhoud-functionaliteit.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Met de combinatie van tools wil ik een eenvoudiger interface bieden voor gebruikers, die moeite hebben met hun administratie of deze gewoon heel makkelijk willen doen. De grootste uitdaging zit hem in de technische ondergrond. Mijn grootste eisen waren veiligheid en gebruikersvriendelijkheid.

 

Ik ben opzoek gegaan naar testgebruikers. Hiervoor hebben een aantal al aangemeld en getest. Die maken nu gebruik van deze boekhoud-functie, maar dit zijn ondernemers die dicht bij mij staan. En daardoor denk ik dus dat de feedback niet helemaal terecht is.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het verschil zit hem denk ik in de functioneliteiten, gebruikersvriendelijkheid (hopelijk), support, betrouwbaarheid en de technische kwaliteiten. Ik wil dan ook een passend product opleveren die kwalitatief is, niet duur en met goede support is. Bij andere wordt support meestal op een laag pitje gezet.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop dat er één of meerdere ondernemers/mensen die mij langdurig feedback kunnen geven op de applicatie. Als mensen dit project interessant vinden en er dichter bij betrokken worden, dan verzoek ik je een prive bericht naar mij te sturen. Ik zal je dan verder uitleggen hoe ik te werk ga en leidt je rond op de site.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Enwat staat er dan precies tegenover? Als mensen heel veel tijd gaan steken in het testen van je programma, dan gaan daar heel veel uren in zitten.

Gebruiken voor je eigen bedrijf kan nog niet, want dan moet het eerst helemaal goed draaien, waarbij er hooguit wat kleine foutjes zijn en dan alleen op het gebruik en niet op het samenstellen van balansen of aangiftes.

 

Dus wellicht kun je de toekomstige gebruikers trickeren met bijvoorbeeld een levenlang gratis gebruik contract oid.

 

Ik zou zelf nooit mijn boekhouding gaan voeren in een pakket dat niet helemaal 100 procent werkt. Dus dat zou dan een schaduw/nep bokehouding worden.

 

Het testen van software programma's is een echte baan, dus weet niet of je zomaar mensen gaat vinden die dit helemaal gratis gaan doen.

Link naar reactie
  • 0
Met de combinatie van tools wil ik een eenvoudiger interface bieden voor gebruikers, die moeite hebben met hun administratie of deze gewoon heel makkelijk willen doen. De grootste uitdaging zit hem in de technische ondergrond. Mijn grootste eisen waren veiligheid en gebruikersvriendelijkheid.

 

gelukkig heb ik geen problemen met administratie maar als het makkelijker kan dan hou ik me altijd aanbevolen ;) Wil er best eens naar kijken, kan alleen niet garanderen dat ik er heel veel uren in stop.

 

edit: kan je alleen feedback geven over administratieve of boekhoudkundige zaken. softwaretechniek is niet mijn ding. :-\

Link naar reactie
  • 0

@Jasper

 

Zelf kom ik uit de informatica wereld en weet dat testen van software een vak apart baan is. Zelf voeren wij zelf constant testen uit. Over de testen waar ik het nu over heb gaat het vooral over functionalitelt en gebruiksvriendelijkheid. Feedback, zoals bijvoorbeeld dit kan duidelijk of waarom is dit er nog niet?

Ik zoek nu testgebruikers (soort van beta) die feedback geven op de bestaande boekhoud-functie, hierin zit o.a. de basis functie voor de omzetbelasting. Gebruikers (en testers) mogen deze bovendien gratis gebruiken.

 

Wat betreft de beloning, hier heb ik natuurlijk al eerder nagedacht. Voor de mensen die helpen geven we uiteraard een jaar lang gratis gebruik van de tool + daarna een flinke korting en natuurlijk de hele testperiode gratis gebruik.

 

Ik hoop dat hiermee je vragen beantwoord zijn.

Link naar reactie
  • 0

Je spreekt jezelf een beetje tegen, je verwacht niet veel tijd van iemand, maar vraagt wel om een langdurige feedback.

 

Dit is niet als aanval bedoeld, maar probeer duidelijk te zijn in wat je wilt. en wat je aanbiedt.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop dat er één of meerdere ondernemers/mensen die mij langdurig feedback kunnen geven op de applicatie. Als mensen dit project interessant vinden en er dichter bij betrokken worden, dan verzoek ik je een prive bericht naar mij te sturen. Ik zal je dan verder uitleggen hoe ik te werk ga en leidt je rond op de site.

Link naar reactie
  • 0

@henkh

 

Mijn eerste keuze was om een basis boekhoud functionalieit te maken die zzpers heel snel kunnen gebruiken. Nu zijn we bezig met andere functies en o.a. rapportage en overzichten.

 

De reden waarom ik het een administratie tool noem is, omdat het door administratieve oplossing makkelijk wordt om je boekhouding te doen, documenten te beheren, relaties te beheren, facturen uit te sturen en bijvoorbeeld offertes te verzenden.

 

Maar bijvoorbeeld, ik zit nu te bedenken welke gegevens ik op de hoofdpagina wil hebben. Dus welke gegevens moeten er minimaal beschikbaar zijn zodra je je inlogd.

 

Zulke vragen zal ik bijvoorbeeld stellen, om de behoeftes in kaart tebrengen. En in de tussentijd kan je gebruik maken van de functionaliteit die er is. En omdat de ontwikkeling constant is, kan ik wel garanderen dat er om de 2 weken een nieuwe functie bij komt.

 

Dus saai wordt het in ieder geval niet ;)

Link naar reactie
  • 0

@jasper

 

Ik vraag niet veel tijd qua totale uren, maar ik wil wel graag dat iemand mij over een langer periode feedback kan geven.

 

Aan iemand die zegt of het mooi of lelijk is, daar heb ik niks aan. Ik wil dan gewoon via de mail een gesprek voeren om te achterhalen waarom iets niet mooi is of waar iets niet lekker werkt. Snap je?

Link naar reactie
  • 0

over langere tijd feedback geven is voor mij alleen relevant als ik het ook echt in kan zetten. Bijk ik het maar kom ik tot de conclusie dat het niet binnen mijn bedrijf toepasbaar is dan wil ik er verder geen tijd aan verspanderen.

 

wellicht dat je al dan niet via pm iets meer kan prijsgeven over de functies en de werking die het zo makkelijk zouden maken?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als iemand nog wil testen, dan kan je een prive bericht sturen.

 

Wil je liever pas testen als de applicatie al iets verder ontwikkeld is, stuur mij dan een berichtje met de ideale administratie pakket.

 

Beschrijf de dingen die jij graag wilt in jouw pakket als starter, zzp of mkb'er.

 

Link naar reactie
  • 0

Het testen van software programma's is een echte baan, dus weet niet of je zomaar mensen gaat vinden die dit helemaal gratis gaan doen.

 

Veel van wat op dit forum gratis gedaan wordt, is voor sommigen een echte baan. Krijg je allemaal voor niks, jij ook. Gun anderen dan hetzelfde voordeel.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@TwaBla

 

Ik weet niet of je mij bedoelt, maar ik zal mijzelf nogmaals duidelijk maken.

 

Voor mensen die feedback geven mogen gratis gebruik maken van de dienst, zie één van mijn reactie hierboven.

Ik denk dat het woord testen te breed wordt ingezet, ik bedoel meer feedback geven. Het doel is dus niet testen, maar feedback krijgen.

 

Ik hoop dat dat nu duidelijk is en zoals ik hierboven al heb gezegd wil ik deze mensen belonen met gratis gebruik.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 93 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.