• 0

BTW 0 tarief met NL afleveradres en Surinaams factuuradres?

Goedendag,

 

Wij krijgen zojuist een opdracht om goederen binnen NL te versturen. Het factuuradres is in Suriname maar het afleveradres is in Nederland.

 

De opdrachtgever vraagt om de BTW op 0 te zetten maar dat lijkt me niet juist toch?

 

De opdrachtgever geeft aan wel een VAT nummer en uitvoerdocumenten te kunnen verstrekken.

 

Bedankt alvast.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Marcel,

Neem aan dat het hier wel een export goederen gaat? En dat je deze goederen op een zee en luchthaven gaat afleveren?

Als deze goederen inderdaad voor export zijn bestemd dan mag je zonder BTW factureren. WIl je echter met klem aanraden dat je dan wel jouw naam als afzender vermeld staat op het uitvoer doc laat maken! en niet op zijn naam! Zo heb je inderdaad controle of de goederen zijn uitgevoerd en staat het uitvoer doc ook op jouw naam!

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Tnx voor je snelle reactie.

 

Het is niet de bedoeling dat ik de goeren op zee of luchthaven ga afleveren maar 'gewoon' per post. Sterker nog, ik moet het per post naar een NL adres versturen. Alleen de factuur moet op een Surinaams adres komen te staan.

 

Ik hoor het graag.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    4 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.