Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
alleshandel
alleshandel
Hallo
Ik ben een startende onderneemster en woon in Belgie.
Zou graag een groothandel willen starten in vele producten zoals sieraden, dieetpillen, telefoon hoesjes, kleding etc.
Heb wel wat leveranciers gevonden uit China en zou nu graag willen bestellen, alleen botst ik heel vaak met een aantal vragen:
- Vaak word er gezegd ( gratis verzending met post air mail) Hoeft men dag geen andere kosten te betalen aan verzending?
- Als de goederen geleverd worden ( komen via luchtvracht vliegtuig) hoe moet ik de BTW betalen over de goederen, inklaring etc?
- Bij elektronica dient met een CE label te bekomen, kan de leverancier dit zelf er op zetten?
- Hoe zit het met de garantie van de producten, is 1 maand garantie hantereen mogelijk op producten in de algemene voorwaarden?
- Is paypal veilig voor aankopen in China en worden er kosten in rekening gebracht bij ontvangst van de goederen etc?
Bedankt alvast
P.s ben beginnende, er zullen waarschijnlijke domme vragen gesteld worden maar helaas moet iedereen ondernemen leren en zo groot worden.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40238-beginnen-met-importeren-uit-china-maar-weet-niet-hoeveel-btw/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag