Ik heb menig website en HL topic door spit en gezocht naar het volgende:
Ik verkoop producten uit Amerika, deze koop ik in tegen een bepaald bedrag. Hierbij komt nog de verzendkosten voor de zending van Amerika naar Nederland. Tevens komen er invoerrechten aan te pas.
Nu zit ik te stoeien met mijn balans. Ik probeer de voorraad te waarderen en vraag mij het volgende af:
(voor gemak even euro's, bedragen even natte vinger werk)
Ik koop een product in voor laten we zeggen 15€ (x100) dus totaal €1500 aan inkoopkosten voor het product, de zending kost 100€ dus in totaal 1600€ bij de invoer komen er invoerrechten bij van 50€ dus van deur-tot-deur ben ik 1650€ kwijt.
Om de voorraad te waarderen moet ik dan die 1650 pakken of enkel de waarde van het product van inkoop dus enkel die 1500?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Leroy.
Leroy.
Beste allen,
Ik heb menig website en HL topic door spit en gezocht naar het volgende:
Ik verkoop producten uit Amerika, deze koop ik in tegen een bepaald bedrag. Hierbij komt nog de verzendkosten voor de zending van Amerika naar Nederland. Tevens komen er invoerrechten aan te pas.
Nu zit ik te stoeien met mijn balans. Ik probeer de voorraad te waarderen en vraag mij het volgende af:
(voor gemak even euro's, bedragen even natte vinger werk)
Ik koop een product in voor laten we zeggen 15€ (x100) dus totaal €1500 aan inkoopkosten voor het product, de zending kost 100€ dus in totaal 1600€ bij de invoer komen er invoerrechten bij van 50€ dus van deur-tot-deur ben ik 1650€ kwijt.
Om de voorraad te waarderen moet ik dan die 1650 pakken of enkel de waarde van het product van inkoop dus enkel die 1500?
Ik hoop graag van jullie te horen ;)
Gr. Leroy
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40448-waarderen-van-voorraad/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag