Ik ben momenteel bezig met een vraagstuk voor de meubelzaak van mijn neef. Hij heeft een Meubelzaak in Amersfoort en het zijn (zeer) moeilijke tijden in de meubelbranche. Er is online niet heel veel informatie vindbaar! Louter wat stellingen, en die zijn dan meestal te vinden in advertorials, dus de betrouwbaarheid is twijfelachtig.
Het vraagstuk vertaalt zich eigenlijk als volgt:
Hoe kan een meubelzaak meer online zichtbaarheid genereren onder 'de doelgroep' om zo meer potentiele klanten te binden? En welke rol kan social media daarin spelen?
Dit klinkt makkelijker dan het is, want hetgeen dat eruit dient te komen is eigenlijk als volgt:
Inzicht krijgen in de meubelzaak, haar doelgroep online, de concurrentie en de markt en trends, om advies te geven over het verhogen van de online zichtbaarheid, middels een online marketingcommunicatieplan.
Ik wil dus een marcomplan opstellen, alleen is mijn kennis aangaande de internet marketing niet toereikend en een bureau inhuren is budgetmatig niet mogelijk.
Zelf denk ik dat het in essentie hierop neerkomt: Hoe wordt in theorie een merk online geïntroduceerd? / Hoe verloopt het proces waarbij een retailer zich gaat toeleggen op online communicatie?
Ik heb in de bijlage mijn plan van aanpak bijgevoegd. Dan kunnen jullie zien hoe ik van plan ben dit zorgvuldig aan te pakken. Kritiek of tips (of zelfs een antwoord!)? Ik hoor het graag!
Ik hoop dus stiekem dat ik hier mensen kan vinden die mee kunnen denken over de invulling van ons probleem!
Hoop dat ik met jullie kan sparren en hulp kan krijgen!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
leandroK
leandroK
Beste creatieve geesten!
Ik ben momenteel bezig met een vraagstuk voor de meubelzaak van mijn neef. Hij heeft een Meubelzaak in Amersfoort en het zijn (zeer) moeilijke tijden in de meubelbranche. Er is online niet heel veel informatie vindbaar! Louter wat stellingen, en die zijn dan meestal te vinden in advertorials, dus de betrouwbaarheid is twijfelachtig.
Het vraagstuk vertaalt zich eigenlijk als volgt:
Hoe kan een meubelzaak meer online zichtbaarheid genereren onder 'de doelgroep' om zo meer potentiele klanten te binden? En welke rol kan social media daarin spelen?
Dit klinkt makkelijker dan het is, want hetgeen dat eruit dient te komen is eigenlijk als volgt:
Inzicht krijgen in de meubelzaak, haar doelgroep online, de concurrentie en de markt en trends, om advies te geven over het verhogen van de online zichtbaarheid, middels een online marketingcommunicatieplan.
Ik wil dus een marcomplan opstellen, alleen is mijn kennis aangaande de internet marketing niet toereikend en een bureau inhuren is budgetmatig niet mogelijk.
Zelf denk ik dat het in essentie hierop neerkomt: Hoe wordt in theorie een merk online geïntroduceerd? / Hoe verloopt het proces waarbij een retailer zich gaat toeleggen op online communicatie?
Ik heb in de bijlage mijn plan van aanpak bijgevoegd. Dan kunnen jullie zien hoe ik van plan ben dit zorgvuldig aan te pakken. Kritiek of tips (of zelfs een antwoord!)? Ik hoor het graag!
Ik hoop dus stiekem dat ik hier mensen kan vinden die mee kunnen denken over de invulling van ons probleem!
Hoop dat ik met jullie kan sparren en hulp kan krijgen!
Thanks in advance!
Leandro
Meubelzaak_Online_Marketing_voor_Henk.docx
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag