Buitenlandse chauffers die ook in het buitenland wonen zijn ingeleend door een NL onderneming en hebben voor hun reisduur verblijfskostenvergoeding gehad. Als standplaats voor deze reis is hun woonland aangehouden omdat de chauffeurs in hun woonland worden opgepikt (terugreis van een ander transport) en in NL op een vrachtauto worden gezet om vervolgens naar hun woonland dit transport uit te voeren.
Omdat de ritten in NL aanvingen vind de inspecteur dat voor de verblijskostenvergoeding uit moet worden gegaan van NL als standplaats.
Ik ben van mening dat hun woonland (buitenland) als standplaats mag worden genomen omdat zij al worden opgehaald in hun woonland en dit is eigenlijk ook al een deel van de reis. Als de reis na het ophalen van de beladen vrachtauto weer in hun woonland staat worden ze meestal afgelost door een andere buitenlandse chauffeurs.
Kortom; de inspecteur vind dat als ritten aanvangen in NL dat dan ook NL als standplaats moet worden aangehouden ook al zijn het buitenlandse chauffeurs waaraan de verblijskostenvergoeding is betaald. In mijn beleving mag ook voor de buitenlandse ingehuurde chauffeur voor de heen en terugreis een verblijfskostenvergoedong worden uitbetaald cf de CAO TLN. vergoding blijft even hoog.
Voor mij een lastige. Ik hoop dat iemand mij op het spoor kan zetten.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
chris70
chris70
hallo,
Ik zit met het volgende.
Buitenlandse chauffers die ook in het buitenland wonen zijn ingeleend door een NL onderneming en hebben voor hun reisduur verblijfskostenvergoeding gehad. Als standplaats voor deze reis is hun woonland aangehouden omdat de chauffeurs in hun woonland worden opgepikt (terugreis van een ander transport) en in NL op een vrachtauto worden gezet om vervolgens naar hun woonland dit transport uit te voeren.
Omdat de ritten in NL aanvingen vind de inspecteur dat voor de verblijskostenvergoeding uit moet worden gegaan van NL als standplaats.
Ik ben van mening dat hun woonland (buitenland) als standplaats mag worden genomen omdat zij al worden opgehaald in hun woonland en dit is eigenlijk ook al een deel van de reis. Als de reis na het ophalen van de beladen vrachtauto weer in hun woonland staat worden ze meestal afgelost door een andere buitenlandse chauffeurs.
Kortom; de inspecteur vind dat als ritten aanvangen in NL dat dan ook NL als standplaats moet worden aangehouden ook al zijn het buitenlandse chauffeurs waaraan de verblijskostenvergoeding is betaald. In mijn beleving mag ook voor de buitenlandse ingehuurde chauffeur voor de heen en terugreis een verblijfskostenvergoedong worden uitbetaald cf de CAO TLN. vergoding blijft even hoog.
Voor mij een lastige. Ik hoop dat iemand mij op het spoor kan zetten.
bedankt
groeten
chris
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40952-standplaats-verblijfskostenvergoeding/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag