• 0

Gebruik Skyrose

Hoi wij hebben een aantal skyrose lampen die verhuren.

 

Dit zijn lampen die je buiten zet en die tot kilometers ver te zien zijn.

Voorbeeld:

40950_1fx1_.jpgBron: sound7.be

 

Nu vraag ik me af wat de regelgeving hiervan is. In de branche spreekt iedereen elkaar tegen.

 

- Als je de gemeente opbelt is het antwoord per keer dat je belt anders. De 1 vindt het prima, dan ander zegt dat je een vergunning nodig hebt maar weet niet welke, soms wordt er gewezen op een evenementen vergunning, maar die vergunning dekt dit soort dingen niet en dan is er ook een groep die gewoon zegt dat het niet mag.

- Rotterdam Airport, interesseert het niets, zolang ze er geen last van hebben. Dus minimaal een kilometer of 5 ervan af blijven.

- Het Ministerie van Infrastructuur en Milieu, zegt dat ik bij de gemeente moet zijn.

- Politie reageert alleen als er mensen last van hebben (als je bij iemand naar binnen schijnt of als je (vlieg)verkeer hindert.

 

Heeft iemand nog een idee waar ik een goede onderbouwd antwoord kan krijgen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 1

Zie de tekst over z.g.n. skybeamers van platform lichthinder. (ja echt, dat bestaat... )

 

Er is in Nederland geen overkoepelende (landelijke) wetgeving op het gebied van verlichting en lichthinder, het is iets wat geregeld wordt in de lokale gemeentelijke APV, maar daarvan is bij de meeste gemeentes geen sprake, dan is er geen regelgeving dus.

 

Als ik platform lichthinder mag geloven is Nederland een buitenbeentje. Skybeamers zijn in België geheel verboden en in Duitsland zijn ze verboden gedurende bepaalde seizoenen omdat het de vogeltrek verstoort. Tot 2008 had de gemeente Amsterdam een verbod in de APV, maar sinds 2009 niet meer

 

en dan is er ook een groep die gewoon zegt dat het niet mag.

Iets mag tenzij het in strijd is met een Wet, een maatregel van bestuur, een verordering of hetgeen "in het maatschappelijk verkeer betamelijk is". Als die groep niet kan aantonen of hardmaken waarom het niet mag, kletsen ze uit hun nek.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
Het is wel onzin wat ze zeggen. 2500 watt HMI kun je echt niet tot 20km zien

Ik zou het niet weten. Maar het Omniversum in "jouw" Den Haag beweert dat hun 15.000 watt watergekoelde Xenon projector lamp, indien gericht op de hemel, zichtbaar is vanaf de maan; dat is 400.000 kilometer! ;)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.