Dit is mijn eerste post op dit forum en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik ben ruim een half jaar geleden met een webshop als eenmanszaak.
Wat ik me afvroeg..
Ik ben van plan om via mijn webshop cd's te verkopen met daarop een zogenaamde mixtape.
Dit is een aan één lopende mix mat verschillende nummers van verschillende artiesten.
Nu snap ik dat er een hoop regeltjes aan zitten en dat buma hier (bijna) altijd bij betrokken is.
Ik heb zo hier en daar gehoord dat wanneer je ervoor zorgt dat er geen enkel nummer in zijn geheel afgespeeld word en hier een filter overheen gooit, je niet met auteursrechten te maken hebt.
Ik weet de fijne details helaas niet en hoopte dat iemand hier wel vanaf weet.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
dannyvveghel
dannyvveghel
Hallo,
Dit is mijn eerste post op dit forum en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik ben ruim een half jaar geleden met een webshop als eenmanszaak.
Wat ik me afvroeg..
Ik ben van plan om via mijn webshop cd's te verkopen met daarop een zogenaamde mixtape.
Dit is een aan één lopende mix mat verschillende nummers van verschillende artiesten.
Nu snap ik dat er een hoop regeltjes aan zitten en dat buma hier (bijna) altijd bij betrokken is.
Ik heb zo hier en daar gehoord dat wanneer je ervoor zorgt dat er geen enkel nummer in zijn geheel afgespeeld word en hier een filter overheen gooit, je niet met auteursrechten te maken hebt.
Ik weet de fijne details helaas niet en hoopte dat iemand hier wel vanaf weet.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
12 antwoorden op deze vraag