Ga naar inhoud
Geplaatst:

florencenl

Beste lezers,

We zijn van plan om bewijzen van attracties en acties in het buitenland op internet te verkopen.

Mijn vraag is moeten wij BTW afdragen of rekening mee houden? De acties en attracties vinden plaats in het buitenland. Dus alleen de bewijzen worden in Nederland verkocht.

Alvast bedankt voor jullie moeite en tijd.

mvg

Florencenl

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Je koop dus toegangsbewijzen in. Doe je dat op eigen naam (voorraadje inkopen en doorverkopen) of op naam van je klant (per order)?

Gr. Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

florencenl

• Auteur

We gaan per order doen . Geen voorraad inkopen. En op de naam van de klant zetten

als extra info. Het land bevind zich buiten de EU.

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Dan bemiddel je en moet je gewoon BTW berekenen.

groet

Joost

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

florencenl

• Auteur

Dus wanneer ik wel een voorraad bewijzen koop dan hoef ik geen btw te verrekenen ?

We zijn op zoek naar oplossingen om een vrijgesteld BTW bedrijf te zijn, zodat we geen btw over ons winst krijgen.

Anders is het niet interessant voor klanten.

Geplaatst:

4711

Er bestaat sowieso geen BTW vrijstelling voor dit soort handel (en overigens gaat BTW niet over de winst).

Misschien is het handig als je de werking van BTW eerst een beetje bestudeert, dan kan je gerichter je vragen stellen:

BTW

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Dus wanneer ik wel een voorraad bewijzen koop dan hoef ik geen btw te verrekenen ?

nee dat schreef ik niet. Ik wilde alleen even zeker weten of het niet richting reisbureau activiteiten (geheel andere BTW regeling) ging en dat is dus niet zo.

BTW vrij gaat je niet lukken zo.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.