• 0

BTW-vrij verkopen aan een diplomaat

Iemand dit al eens meegemaakt? Iemand die zegt diplomaat te zijn, wil bij mij inkopen, zonder BTW. Hij zegt een "permit" te hebben.

 

Kan iedereen wel zeggen, hoe controleer ik dit, en leg ik dit vast naar tevredenheid van de Belastingdienst?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Iemand dit al eens meegemaakt? Iemand die zegt diplomaat te zijn, wil bij mij inkopen, zonder BTW. Hij zegt een "permit" te hebben.

 

Nog nooit van gehoord.

 

Kan iedereen wel zeggen, hoe controleer ik dit, en leg ik dit vast naar tevredenheid van de Belastingdienst?

 

NIet. Laat deze persoon zich maar melden bij de douane en daar proberen om met zijn permit de BTW terug te krijgen.

Brand er je vingers niet aan.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Iemand dit al eens meegemaakt? Iemand die zegt diplomaat te zijn, wil bij mij inkopen, zonder BTW. Hij zegt een "permit" te hebben.

 

Dat kan beslist zo zijn, maar het regelboek voor de omzetbelastingvrijstelling voor diplomaten is vuistdik!

Er is een Diplomatieke vrijstellingen van omzetbelasting, accijns, belasting op personenauto's en motorrijwielen, motorrijtuigenbelasting, overdrachtsbelasting, regulerende energiebelasting en belasting op leidingwater

 

Daar is met name hoofdstuk 5 erg interessant:

5.1.3

De vrijstelling van omzetbelasting wordt in beginsel verleend in de vorm van teruggaaf van belasting.

 

Pas boven 35.000 euro kan de fiscus een certificaat afgeven waaruit de leverancier kan opmaken dat geen BTW in rekening gebracht hoeft te worden.

 

Het praatje van deze diplomaat zou ik dus niet voetstoots aannemen. Laat hem het certificaat maar tonen!

 

groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.