• 0

Algemene voorwaarden overnemen van je concurrenten

Mag je algemene voorwaarden overnemen van concurrenten (copyright rechten)? Want ik heb nu algemene voorwaarden gecombineerd van meerdere bedrijven.

 

Mijn gedachte gang hierachter is waarom zou men het wiel twee keer uitvinden. En als het een groot bedrijf is heeft er vaak al een jurist achter gezeten.

 

Alvast bedankt voor het antwoord

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo daar,

 

Ik ben niet erg bekend op deze site, maar wel erg benieuwd naar waar die topics betreffende het overnemen van algemen voorwaarden staan. Ik kan ze niet vinden!

 

Bij voorbaat dank,

 

Johnszon.

 

Kijk eens onder Froum/Regelgeving, juridische en fiscale zaken/Opstellen algemene voorwaarden of klik:hier.

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

houd ten alle tijde in de gaten dat - waar je je voorwaarden ook vandaan haalt - jij als ondernemer aan je (potentiële) klanten moet kunnen uitleggen:

- wat er in ieder artikel staat (in gewoon nederlands);

- waarom dat artikel voor jou als leverancier belangrijk is;

- dat de voorwaarden evenwichtig zijn, dus ook rekening moeten houden met de redelijkheid van de belangen van de klant (met grenzen natuurlijk).

 

daarnaast moet de klant VOOR aankoop of VOOR ondertekening van de overeenkomst in staat zijn geweest kennis te nemen van de AV, anders kunnen ze bij eventuele geschillen nietig worden verklaard.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Hallo daar,

 

Hartelijk dank voor jullie reactie. Op dit forum vindt ik echter geen eensluidend antwoord terug op de vraag in hoeverre ik door mij concurrent juridisch kan worden aangepakt indien ik zijn Algemene Voorwaarden hanteer. Ik realiseer me dat Algemene Voorwaarden maatwerk zijn etc, echter mij gaat het echt alleen om het antwoord op bovengenoemde vraag.

 

Groeten, Johnszon

Link naar reactie
  • 0

Hallo daar,

 

Hartelijk dank voor jullie reactie. Op dit forum vindt ik echter geen eensluidend antwoord terug op de vraag in hoeverre ik door mij concurrent juridisch kan worden aangepakt indien ik zijn Algemene Voorwaarden hanteer. Ik realiseer me dat Algemene Voorwaarden maatwerk zijn etc, echter mij gaat het echt alleen om het antwoord op bovengenoemde vraag.

Groeten, Johnszon

 

Dat ligt natuurlijk geheel aan de omstandigheden, maar indien je copy/paste 1 op 1 voorwaarden kopieert van jouw concurrent dan kan hij c.q. de opsteller jou verantwoordelijk houden voor een inbreuk op het auteursrecht. Als je de voorwaarden van jouw concurrent zo goed vindt dan vraag je haar gewoon om toestemming voor het gebruik.

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

text blijft text. Of het nu gaat om de algemene voorwaarde of om een boek, het is auteurs-rechtelijk beschermd. Het is daarnaast natuurlijk wel verstandig om te kijken wat de concurrent erin heeft staan en dat dan wellicht te gebruiken als richtlijn.... misschien ook bepaalde dingen juist niet!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.