• 0

Producten verkopen met kleine marge. Haalbaar?

Goedenavond,

 

Ik ben me aant het orienteren op een handelsvorm waarbij er maar kleine marge per product te realiseren is.

 

Voorbeeld

Ik kan product x inkopen voor 3 euro per stuk.

Uiteindelijk zal ik kunnen verkopen voor 6 euro.

Dit uiteraard niet zonder iets toe te voegen, vooral arbeid maar zal ook 1 euro( materiaal,afschrijving etc) toevoegen aan het product.

 

Nou is mijn vraag is dit reeel om te starten?

Ik hoef er geen volledig salaris uit te halen , maar als ik over die 2 euro winst ook nog heel veel belasting moet betalen is het natuurlijk niet heel erg lucratief.

 

Hoeveel zou ik moeten produceren om onder de streep 1000eu per maand over te houden.

 

Alvast bedankt ,

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1

Serieus? Pak eens eens een rekenmachiene. En vraag jezelf dan eens af: wil een pensioen opbouwen? Heb je een verzekering nodig? Komen er nog kosten bij? (verpakking, verzending, administratie, computer) En ga eens een plan in elkaar draaien, dan worden de meest van je vragen beantwoord. Waaronder de hamvraag: hoeveel stuks per maand ga je verkopen?

Link naar reactie
  • 0

Wat gaat het worden? Thuiszorg, autohandel, bedrijfsrecherche? Nu weer handel in kleine marge goederen?

Voordat ik inga op je vraag, heb ik een andere vraag: waar ligt je focus, wat wil je nu echt doen?

 

Ik neem aan dat je 1000 per maand netto wilt hebben. Dus 12000 per jaar. Als je ondernemer bent en voldoet aan de 1225 uur per jaar en je hebt geen ander inkomen dan zal er geen belasting aan de orde zijn.

 

Je pakt 2 euro per verkoop, dus voor 1000 netto per maand heb je een afzet van 500 per maand nodig. Dus 6000 per jaar.

 

Je omzet is dan 36000, je inkoop 18000, je kosten 6000, zodat je 12000 overhoudt. Bij een ondernemer die daarvoor 1225 uur per jaar maakt is dat gewoon netto inkomen.

 

Groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Haha dat is nog maar een greep uit de ideeenbox ,

 

Je bent jong en je wilt wat he,

 

Zijn maar ideeen gebaseerd op wat ik in het dagelijks leven tegenkom.

 

Ik ben op zoek naar iets, waardoor ik in mijn vrije tijd iets kan opbouwen zodat ik mijn hbo kan afronden , en dan als ik die af heb of erin verder te gaan, of een baan neem en de boel van de hand doe.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Over het algemeen geldt: hoe kleiner de marge, hoe meer je ervan moet verkopen. Het is afhankelijk van de branche waar je je in gaat begeven of dat mogelijk is.

 

Waarde (en dus ook marge!) is vooral toe te voegen bij services en relatief unieke producten. Een pak melk zal je niet voor 2 euro kunnen verkopen, hoe goed je het ook doet. Een uniek muziekinstrument daarentegen zal veel meer waard zijn, afhankelijk van de kwaliteit maar ook hoe goed het advies is dat je erbij geeft.

 

Naast de bruto marge (verkoopprijs - inkoopprijs) komen er nog een hoop kosten bovenop, waar je rekening mee moet houden. Denk aan administratie, promotie, verpakkingen, winkelruimte etc. En vergeet de (21%) BTW niet!

Ik geef advies aan startende ondernemers en kleine organisaties:

http://www.erinaceus.nl/

http://www.bananaadvies.nl/

 

Lees mijn columns over ondernemen op:

http://www.erinaceus.nl/

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.