Ik heb een paar brandende vragen:

Bestaat er zoiets als subsidie voor studieverenigingen? Of voor studentenverenigingen?

Zo ja, hoe vraag je dat aan?

Ik ben heel erg benieuwd hoe dit allemaal werkt. Ik hoop snel wat te horen.

Greetz, Anja

*(¨`·.FIMBLES INC.·´¨)*

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4119-subsidie-studievereniging/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste Anja,

Misschien is higherlevel niet helemaal de geschikste plaats om deze vragen te stellen. Met een beetje navragen bij je studie en bij andere studie-/studentenverenigingen kom je er gauw genoeg achter.

Maar goed, waarschijnlijk kan ik je wel wat verder helpen. De meeste studie-/studentenvereniging halen het grootste deel van hun inkomsten uit contributie en sponsoring. Voor activiteiten als een eerstejaars introductie en boekenverkoop wil de betreffende opleiding nog wel eens meebetalen. Voor bestuursleden zijn er soms bestuursbeurzen, hangt onder meer af van hoeveel leden je hebt, hoeveel tijd je er als bestuur aan kwijt bent, en aan welke instelling je studeert; soms is het ook mogelijk om de bestuurservaring om te zetten in studiepunten voor een keuzevak.

Ik hoop dat ik je zo een beetje op weg heb geholpen, even navragen bij andere besturen dus.

Groeten,

Marielle

• 0

Dag Marielle,

Dat is snel! Twee reacties binnen 10 minuten. ;)

Ik denk dat ik alweer aardig vooruit kan. Ik ga inderdaad bij mijn eigen faculteit informeren over enige ondersteuning e.d.

Bedankt voor de tips!

Groetjes, Anja

*(¨`·.FIMBLES INC.·´¨)*

• 0

Beste Anja.

Welkom, maar ik denk dat je vraag beter kunt neerleggen bij het bestuur van jouw school of universiteit. In mijn studententijd kregen wij voor onze faculteitsvereniging altijd een bijdrage vanuit een obscuur potje van de RuG en de faculteit. Daarvoor moesten wij in ieder geval een begroting indienen. Advies: Klop de begroting flink op, want je krijgt vaak maar de helft toegekend (althans dat was onze ervaring). Succes.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

• 0

Subsidies van de overheid e.d. zul je er niet voor vinden. Universiteiten/faculteiten/vakgroepen hebben er inderdaad wel eens een potje voor.

Andere inkomstenbronnen zijn, zoals Mariëlle al aangeeft, contributies en sponsoring. Bij die laatste ben je erg afhankelijk van de mate waarin jouw studierichting interessant is voor commerciële bedrijven. Overigens kan je ook daar wel weer creatief mee omspringen. In mijn richting - ontwikkelingswerk (don't ask) - was destijds geen enkel bedrijf of instantie te vinden voor wie het ook maar enigzins interessant was om aan sponsoring te doen. Na enig denkwerk kwamen we op het idee om bedrijven aan te schrijven die taalcursussen aanboden - en dat bleek weer een gat in de markt.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

• 0
Gast Verwijderd account

Iets waar je nu helaas nog niets aan hebt, maar waar je wel op de lange termijn aan kan denken is bijdrage van reünisten. Mensen die al een baan of bedrijf hebben, die dankbaar zijn voor de tijd bij de studievereniging en daarom een bijdrage leveren om nieuwe mensen ook een leuke tijd te geven.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar